"Użyj wyobraźni" to ogólnopolska kampania społeczna mająca na celu poprawę bezpieczeństwa najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Jest podzielona na trzy etapy - pierwszy, który dotyczył motocyklistów, drugi młodych kierowców i trzeci - najnowszy - pieszych.
Organizatorzy kampanii,nie boją się poruszać najtrudniejszych tematów i mimo krytyki, że kampania jest zbyt drastyczna, najwyraźniej nie spuszczają z tonu. Etap dotyczący bezpieczeństwa pieszych nazwany został "niewidoczni". W filmie duchy osób, które zginęły w wypadkach bezskutecznie namawiają bohaterów do rozwagi i wyobraźni na drodze.
Jak informuje policja - w tym samym czasie, kiedy stworzone na potrzeby kampanii spoty pojawiać się będą w mediach, policjanci ruchu drogowego nasilą kontrole kierowców zagrażających pieszym, jak i samych pieszych.
Wg danych organizatora kampanii, co roku na polskich drogach ginie blisko 2000 pieszych.
Zobacz » Film z kampanii "Użyj wyobraźni"
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?