Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy - opóźnienia
Pierwotną datą ukończenia inwestycji na wszystkich etapach budowy Południowej Obwodnicy Warszawy był sierpień 2020 roku. Dziś już wiemy, że ten termin nie zostanie dotrzymany, a przyczyny opóźnień są różne. Budowa POW została podzielona na trzy etapy i każdy z nich realizowany jest przez innego wykonawcę. Przesunięcie terminu zakończenia inwestycji wynika z trudności, jakie po drodze napotkał każdy z wykonawców.
Jeśli chodzi o odcinek A, tj. węzeł Puławska - węzeł Przyczółkowa (ok. 4,6 km), to jest on realizowany przez firmę Astaldi. Wartość robót na tym etapie wynosi 1,3 mld zł, jednak przedsiębiorstwo realizujące ten kontrakt zgłosiło roszczenia odnośnie wydłużenia zakończenia prac. GDDKiA nie udziela jednak szczegółów tej sprawy. Poinformowano jedynie, że owe roszczenia są "w dalszym ciągu rozpatrywania", a wskazanie daty zakończenia inwestycji będzie możliwe po ich rozpatrzeniu.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY POŁUDNIOWEJ OBWODNICY WARSZAWY
Odcinek B to trasa o długości 6,5 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński. Ten etap realizowany jest przez przedsiębiorstwo Gulermak, a wartość kontraktu na to zadanie wynosi 795 mln zł. Na tymże etapie budowany jest m.in. most przez Wisłę, który to jest właśnie źródłem niedotrzymania terminu. Wykonawca zgłosił roszczenia z uwagi na warunki gruntowe w nurcie Wisły oraz wystąpienie wysokiej fali na rzece w maju 2019 roku. W tym miejscu termin zakończenia prac został przesunięty do listopada 2020 roku.
Na zadaniu C (węzeł Wał Miedzeszyński - węzeł Lubelska), w ramach którego budowany jest m.in. węzeł Patriotów i estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, termin ukończenia prac został wydłużony do grudnia 2020 r. Wykonawcą tego etapu jest firma Warbud, a wartość prac wynosi 601 mln zł. Tutaj przesunięcie daty zakończenia robót uzależnione jest od porozumienia zawartego z PKP PLK - chodzi o budowę wiaduktu pod czwarty tor kolejowy, który przechodzi nad drogą ekspresową.
- Południowa Obwodnica Warszawy będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu (na moście po cztery pasy ruchu w każdym kierunku). W ramach zadania powstanie tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, pięć węzłów: Ursynów Zachodni, Ursynów Wschodni, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego - przypomina GDDKiA.
POLECAMY TEŻ:
Zobaczcie też:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?