Główny celem jest budowa tras dojazdowych do projektowanego Warszawskiego Parku Technologicznego oraz do osiedla, które aktualnie pozbawione jest bezpośredniego dostępu do komunikacji miejskiej, ulokowanego przy ul. Melomanów.
Trasa miałaby prowadzić od skrzyżowania Czerniakowskiej z ul. Nehru, przez tereny działkowe i pola uprawne, aż do ul. Augustówka i liczyłaby ok. 3 km.
W ten sposób Trasa Siekierkowska łączyłaby się z ul. Czerniakowską i Gagarina. Ta zaś zostałaby wydłużona i w przyszłości poprowadzono by nią linię tramwajową.
Plany udostępnione przez ZDM pokazują dwujezdniowe ulice, każda z dwoma pasami ruchu, nową sygnalizację świetlną i ścieżki rowerowe.
Pozwolenia na budowę ZDM powinien otrzymać w I kwartale 2009 r., a roku 2010 inwestycja miałby się zakończyć.
Projekt jest interesujący, jednak problemów nie da się uniknąć.
Przy realizacji Czerniakowskiej-bis konieczna będzie likwidacja bazarku, znajdującego się przy ulicy Nehru, bo tamtędy pobiegnie m.in. ścieżka rowerowa.
Od kilkunastu dni handlowcy zbierali podpisy pod petycją w obronie bazarku. 3 kwietnia spotkali się z projektantami na pierwszych konsultacjach społecznych i otrzymali zapewnienie, że bazarek zmieni tylko lokalizację.
Kolejne konsultacje planowane są na 7 kwietnia, na godz. 17.30, w Domu Kultury Dorożkarnia, przy ul. Siekierkowskiej 28.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?