- „Średnicówka" zlikwidowała trakt łączący obecną ul. Kasprowicza ze starą brukowaną ul. Kasprowicza, ścieżkę opisaną w poprzednim artykule oraz ścieżkę przedłużającą ul. Zachodnią, biegnącą wzdłuż rowu przeciwpancernego - wylicza w mailu do redakcji Tadeusz Bodaszewski, który korzystał z przejść łączących Strzemięcin z Lasem Komunalnym.O problemie spacerowiczów przyzwyczajonych do jednego z dawnych traktów pisaliśmy w poniedziałek w artykule Piesi ryzykują życiem przechodząc przez „średnicówkę". W projekcie nowej drogi nie zaplanowano przejść dla pieszych - ani na jezdni, ani nad nią w formie kładki, czy tunelu pod ulicą.Piesi nadal korzystają ze ścieżek - chodząc na przełaj przez „średnicówkę". A urzędnicy nie zamierzają rozwiązać ich problemu.- Koszt budowy kładki lub tunelu może sięgnąć nawet kilku mln złotych - odpowiada Łukasz Cybulski, inspektor Zarządu Dróg Miejskich. - Wydawanie publicznych pieniędzy na obiekt, który będzie wykorzystywany okazjonalnie jest nieuzasadnione. W projekcie przewidziano trakty pieszo-rowerowe wzdłuż trasy i przejścia dla pieszych w bezpiecznych miejscach.Wymalowanie „zebry" i budowa sygnalizacji świetlnej również zdaniem pracownika ZDM-u nie wchodzi w grę, bo spowolniłoby one ruch na trasie. A wówczas miasto może stracić dotacje z UE na „śrenidcówkę", która ma być drogą z podwyższoną prędkością przejazdu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?