MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
7 z 8
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Dotychczasowe doświadczenie nauczania zdalnego nie...
fot. Naszemiasto.pl/archiwum

Ratusz ułożył Warszawskie wytyczne edukacyjne. Tak będzie wyglądała nauka w stolicy w czasie pandemii

Elastyczne plany lekcji

Dotychczasowe doświadczenie nauczania zdalnego nie ujednoliciło trybu prowadzenia lekcji. W części szkół zajęcia były nagrywane, tak aby uczeń miał szansę, jeżeli tylko potrzebuje, wrócić do interesującego go zagadnienia. Były też szkoły, w których oczekiwano od uczniów bieżącej obecności online. Wprowadzaj zasady, które będą przejrzyste dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Pamiętaj o:

  • elastycznych planach lekcji, dostosowanych do psychofizycznych możliwości uczniów, przyjmij jako zasadę w pracy dydaktycznej, aby lekcje zaplanowane były na 30 – 45 minut;
  • wprowadzaniu ograniczeń w liczbie zajęć każdego dnia (zwiększając w zależności od wieku i potrzeb) np. 6 zajęć w klasach starszych i 4 zajęcia w klasach młodszych;
  • zaangażowaniu wychowawców do monitorowania przebiegu zajęć i dbania o bezpieczeństwo psychiczne uczniów, częstego kontaktu z uczniami (to może być nawet 15 min. rano przed lekcjami lub popołudniu, po ich zakończeniu);
  • angażowaniu mniej obciążonych nauczycieli do współorganizacji zajęć (np. wsparcia innych nauczycieli w kontaktowaniu się z uczniami lub rodzicami, tworzenia materiałów dydaktycznych lub wychowawczych itp.);
  • pilnowaniu regularności spotykań zespołów przedmiotowych (online) i wymiany doświadczeń;
  • wdrożeniu zasady, by nauczyciele krótko przypominali na zajęciach treści przekazywane na poprzedniej lekcji;
  • wprowadzeniu przez nauczycieli przedmiotowych krótkich przerw pomiędzy zajęciami online, podczas których uczniowie będą mieli możliwość wykonywania prostych ćwiczeń ruchowych;
  • zadbaniu o równomierne zadawanie prac domowych i wyznaczanie sprawdzianów - zorganizujcie wymianę informacji pomiędzy nauczycielami, a za taką koordynację mogą być odpowiedzialni wychowawcy klas lub nauczyciele ich wspomagający;
  • ustaleniu sposobów oceniania uczniów (na stronie 15 znajdziesz przydatne linki), pamiętając o konieczności systematycznego przekazywania informacji zwrotnej i wykorzystywaniu różnego rodzaju metod oraz nowych wskaźników aktywności i efektywności ich pracy;
  • zorganizowaniu przestrzeni wirtualnej dla uczniów, czyli możliwości swobodnej rozmowy między uczniami (np. moderowanej przez nauczyciela);
  • zaproszeniu przedstawicieli samorządu uczniowskiego do rozmowy o doświadczeniach uczniów z waszej szkoły.

Zobacz również

Forteczna środa w Muzeum Twierdzy Toruń. Tym razem o Przyczółku Mostowym

Forteczna środa w Muzeum Twierdzy Toruń. Tym razem o Przyczółku Mostowym

Rok temu w Piwnicznej-Zdroju wyburzyli Kolibę. Co z planowaną budową apart hotelu?

Rok temu w Piwnicznej-Zdroju wyburzyli Kolibę. Co z planowaną budową apart hotelu?

Polecamy

Ważne zmiany dla pacjentów. Od lipca w ten sposób nie zalogujesz się do IKP

Ważne zmiany dla pacjentów. Od lipca w ten sposób nie zalogujesz się do IKP

Stolica przeznaczy ponad 70 mln zł na program "Warszawa chroni"

Stolica przeznaczy ponad 70 mln zł na program "Warszawa chroni"

Czy znasz ten cenny owoc? To nie aronia, ani borówka. Poznaj świdośliwę

HIT DNIA
Czy znasz ten cenny owoc? To nie aronia, ani borówka. Poznaj świdośliwę