Kioski urzędowe w Otwocku
Jak poinformował w mediach społecznościowych Jarosław Margielski, prezydent Otwocka, miasto ''realizuje duży projekt, który jest mocną ripostą na zagrożenie epidemiczne''. Chodzi o wynajem ''CityBoxOtwock'', czyli kontenerów, w których będzie można załatwić sprawy urzędowe. ''To połączenie pełnego bezpieczeństwa i ciągłości funkcjonowania urzędu'' - zapewnia Ratusz.
- Idea bezpiecznego urzędu jest na pozór nieskomplikowana, ale w wielu obszarach innowacyjna - chwali pomysł prezydent Otwocka.
Przyjrzyjmy się więc działaniu tego urzędu w wersji mini.
Brak bezpośredniego kontaktu, dezynfekcja przez 10 minut
Dwa tego typu kontenery stoją przed Urzędem Miasta. W każdym z nich znajdują się 3 oddzielone od siebie boxy, w których odbywać się będzie obsługa interesantów. Co najważniejsze, dzięki tym kioskom nie będzie bezpośrednich kontaktów na linii urzędnik-interesant - kontakt z urzędnikiem możliwy będzie wyłącznie za pomocą wideokonferencji. Formalności po stronie interesanta będą ograniczone do absolutnego minimum. Urzędnik wypełni w imieniu interesanta wniosek, który zostanie zdalnie wydrukowany znajdującej się w boxie osobie. Jedyne, co pozostanie, to sprawdzenie danych, złożenie podpisu i zostawienie dokumentu w specjalnej wrzutni.
- Pozostawione dokumenty, zanim dotrą do urzędnika, będą kondycjonowane w suszarce laboratoryjnej w temperaturze 90 st. C - podkreślił prezydent Otwocka.
Dezynfekowane będą również boxy - po opuszczeniu przez interesanta pomieszczenia, będzie ono dezynfekowane 70% etanolem, a także naświetlane lampami UV-C, których działanie wirusobójcze jest udowodnione naukowo.
Zobaczcie też:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?