Wspomnianą ofertę złożyło konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi İnşaat Turcja. W kwestii formalnej warto dodać, że jeśli nie będzie odwołań od wyboru to umowa zostanie podpisana na przełomie września i października br. Wykonawca na zbudowanie ekspresówki będzie miał równo 36 miesiecy od dnia zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji) jak i realizacji kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
Co się zmieni?
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin – Warszawa (13 km). - Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia, na przełomie III/IV kwartału br., przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID - wyjaśnia GDDKiA.
Najważniejsza budowana trasa w Polsce?
Cała trasa S7 ma w przeciągu kliku lat połączyć ze sobą Kraków, Warszawę i Trójmiasto. Jak przypominają drogowcy w tym roku oddano do użytku odcinki:
- Lesznowola – Tarczyn,
- Moczydło – Miechów,
Łącznie kierowcy mają do dyspozycji blisko 250 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do Miechowa w woj. małopolskim. W realizacji są kolejne dwa odcinki, Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4.
W ekspresowym tempie całą blisko 293-kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa mamy przejechać przed końcem 2024 r. W drodze na południe od Krakowa jest już ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. Trwają już prace przy opracowaniu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla ok. 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?