W pierwszej części artykułu przedstawiłem krakowski przykład połączenie ulica + ścieżka rowerowa.
Ostatnio została oddana do użytku nowa droga rowerowa przy ul.Sosnkowskiego w Opolu, która ze starą częścią łączy się przez przejezdny parking.
Zobacz: Prace przy nowej ścieżce rowerowej w Opolu są na ukończeniu
Można postawić pytanie - jaki sens ma takie rozwiązanie? Czy nie lepiej gdzieś z boku wybudować "porządną" ścieżkę dla rowerów? Po pierwsze: żyjemy w mieście, gdzie jest dość ciasno i przeważnie nie ma żadnego "boku", na którym można cokolwiek nowego stworzyć.
Po drugie: każda budowa to koszty, a skarbiec miejski dość pustawy.
Po trzecie: warto, by droga miała pewną liczbę użytkowników - nie za dużą i nie za małą. Współużytkując dany trakt z pieszymi bądź z samochodami, mamy większą pewność, że doczekamy się w tym miejscu wizyty zamiatarki, odśnieżarki lub ekipy remontowej.
Zapraszam Państwa na małą wycieczkę po Opolu. Celem będzie dzielnica Bierkowice. Na tej trasie 3 razy ścieżka rowerowa przechodzi w osiedlowe uliczki lub parkingi.
Jedziemy sobie wzdłuż ulicy Wrocławskiej. Za McDonaldem ścieżka doprowadza nas do spokojnej uliczki Agnieszki Osieckiem. Potem znowu mamy ścieżkę, która dojedziemy do C.H Karolinka i dalej, do parkingu przy Wojewódzkim Zakładzie Weterynarii.
Za tym placem znów pojawia się droga dla rowerów, która doprowadza nas do parkingu przed Skansenem. A przez parking dostaniemy się do spokojnych uliczek Bierkowic - Pisankowej, Lajkonika, Etnografów.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?