W bieżącym roku w sieci pojawiło się niemalże 38 tys. artykułów dotyczących naszych stadionów. Zdecydowana większość z nich, aż 29 tysięcy, dotyczy Narodowego. Kolejnymi najczęściej opisywanymi, już w znacznie mniejszej ilości, były obiekty znajdujące się we Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu.
Najpopularniejszym wydarzeniem na warszawskim obiekcie był mecz otwarcia Polska – Portugalia. Informacje na jego temat pojawiły się aż w 8,3 tys. materiałów.Internauci wykazali wielką aktywność w poszukiwaniu szczegółów przyjazdu Cristiano Ronaldo i jego kolegów. O odwołanym starciu Wisły i Legii napisano ok. 5,6 tys. razy, z kolei nadchodząca czerwcowa inauguracja Euro 2012, czyli spotkanie Polski z Grecją, było treścią 1,6 tys. przekazów.
Czytaj także: PKP szykuje się na Euro 2012. Sprawdź zmiany i dodatkowe połączenia
Jeśli chodzi o imprezy pozasportowe na Narodowym, ukazywały się głównie informacje o koncertach. W 800 publikacjach pojawiła się Madonna, czym aż dwukrotnie przebiła brytyjska grupę Coldplay, która do stolicy zawita we wrześniu. Ale i tak najwięcej pisano o imprezie w dniu otwarcia stadionu – prawie 9,5 tys. razy. Nie zawsze pochlebnie. Określeniem, które często przewijało się w jej kontekście było „skromna”, głównie ze względu na brak gwiazd z zagranicy.
Szerokim echem odbiły się również problemy związane z działaniem dachu na stadionie. Funkcjonowanie jego mechanizmu zostało opisane w 1,2 tys. przekazów. Dwa razy więcej materiałów dotyczyło elementu, bez którego rozegranie spotkań byłoby niemożliwe - murawy. Otoczenie stadionu również jest obiektem zainteresowania internautów, o zagospodarowaniu terenu wokół stołecznej budowli napisano niemal 180 publikacji.
Czytaj także: Nowy bilet pojazdowy ZTM specjalnie na Euro 2012
Wśród wątków finansowych związanym z budową stadionów pierwsze miejsce zajmuje sprawa premii dla pracowników Narodowego Centrum Sportu. Wiadomości o premiach, a także związane z nimi decyzje minister sportu Joanny Muchy zostały przedstawione w internecie prawie 1,3 razy. Niewiele mniej materiałów dotyczyło nazwy Stadionu Narodowego. A im bliżej Euro, tym gorętsze dyskusje na temat biletów na poszczególne mecze. Wejściówek dotyczyło niemalże 1,8 tys. publikacji. Co ciekawe, aż 80 materiałów informowało, że jeden ze sponsorów mistrzostw bilety na rozgrywki odbywające się w Warszawie sprezentował kapitanowi Tadeuszowi Wronie.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?