Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stadion Narodowy gwiazdą mediów. 38 tysięcy tekstów o nowym obiekcie na EURO 2012

Andrzej Baranowski
Polskapresse
Euro 2012 zbliża się wielkimi krokami. Nic dziwnego, że obiekty, na których zostaną rozegrane mecze Mistrzostw Europy cieszą się w internecie ogromnym zainteresowaniem. Niekwestionowanym liderem popularności jest stołeczny Stadion Narodowy.

W bieżącym roku w sieci pojawiło się niemalże 38 tys. artykułów dotyczących naszych stadionów. Zdecydowana większość z nich, aż 29 tysięcy, dotyczy Narodowego. Kolejnymi najczęściej opisywanymi, już w znacznie mniejszej ilości, były obiekty znajdujące się we Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu.

Najpopularniejszym wydarzeniem na warszawskim obiekcie był mecz otwarcia Polska – Portugalia. Informacje na jego temat pojawiły się aż w 8,3 tys. materiałów.Internauci wykazali wielką aktywność w poszukiwaniu szczegółów przyjazdu Cristiano Ronaldo i jego kolegów. O odwołanym starciu Wisły i Legii napisano ok. 5,6 tys. razy, z kolei nadchodząca czerwcowa inauguracja Euro 2012, czyli spotkanie Polski z Grecją, było treścią 1,6 tys. przekazów.

Czytaj także: PKP szykuje się na Euro 2012. Sprawdź zmiany i dodatkowe połączenia

Jeśli chodzi o imprezy pozasportowe na Narodowym, ukazywały się głównie informacje o koncertach. W 800 publikacjach pojawiła się Madonna, czym aż dwukrotnie przebiła brytyjska grupę Coldplay, która do stolicy zawita we wrześniu. Ale i tak najwięcej pisano o imprezie w dniu otwarcia stadionu – prawie 9,5 tys. razy. Nie zawsze pochlebnie. Określeniem, które często przewijało się w jej kontekście było „skromna”, głównie ze względu na brak gwiazd z zagranicy.

Szerokim echem odbiły się również problemy związane z działaniem dachu na stadionie. Funkcjonowanie jego mechanizmu zostało opisane w 1,2 tys. przekazów. Dwa razy więcej materiałów dotyczyło elementu, bez którego rozegranie spotkań byłoby niemożliwe - murawy. Otoczenie stadionu również jest obiektem zainteresowania internautów, o zagospodarowaniu terenu wokół stołecznej budowli napisano niemal 180 publikacji.

Czytaj także: Nowy bilet pojazdowy ZTM specjalnie na Euro 2012

Wśród wątków finansowych związanym z budową stadionów pierwsze miejsce zajmuje sprawa premii dla pracowników Narodowego Centrum Sportu. Wiadomości o premiach, a także związane z nimi decyzje minister sportu Joanny Muchy zostały przedstawione w internecie prawie 1,3 razy. Niewiele mniej materiałów dotyczyło nazwy Stadionu Narodowego. A im bliżej Euro, tym gorętsze dyskusje na temat biletów na poszczególne mecze. Wejściówek dotyczyło niemalże 1,8 tys. publikacji. Co ciekawe, aż 80 materiałów informowało, że jeden ze sponsorów mistrzostw bilety na rozgrywki odbywające się w Warszawie sprezentował kapitanowi Tadeuszowi Wronie.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto