Ten etap wymagał wprowadzenia szczególnych środków bezpieczeństwa – dlatego od piątku w nocy do wtorkowego świtu stacje Centrum i Świętokrzyska były wyłączone z ruchu.
TBM Maria przeszedł ok. 3 metry poniżej tuneli I linii metra. Na ok. 50 m odcinku, tarcza przewierciła się przez kilkanaście metrów gruntu, 2 ściany szczelinowe należące do konstrukcji łącznika stacji obu linii oraz zachodnią ścianę szczelinową stacji Świętokrzyska.
Zobacz też: Budowa II linii metra: Zajrzyj na budowę stacji Dworzec Wileński [ZDJĘCIA]
W nocy z soboty na niedzielę tarcza w całości przeszła pod tunelem zachodnim, a dobę później znajdowała się już wewnątrz stacji.
Nieustanny monitoring stacji i tuneli znajdujących się w pobliżu pracującej maszyny drążącej nie wykazał praktycznie żadnych zmian. Na takie samo przejście przygotowuje się TBM Anna – rozpocznie się ono 25 maja.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?