Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Telefon bezpieczeństwa dla turystów

MM Warszawa
MM Warszawa
„Telefon Bezpieczeństwa” niesie pomoc zarówno obcokrajowcom, jak i obywatelom Polski, którzy podczas wakacji znaleźli się w sytuacji wymagającej wsparcia ze strony Policji.

Akcja ruszyła 1 czerwca i potrwa do 30 września 2009 roku. Osoby dyżurujące w godz. 10-22 pod numerami 0 800 200 300 z sieci stacjonarnej i 0 608 599 999 z sieci komórkowych będą pomagały cudzoziemcom i Polakom w spokojnym i bezpiecznym wypoczynku na terenie Polski.

Akcja "Telefon Bezpieczeństwa" realizowana jest cyklicznie od 2002 roku. Operatorzy doradzają w sytuacjach wymagających szeroko pojętych interwencji służb publicznych lub adekwatnie do potrzeb kontaktują poszkodowanych bezpośrednio z kompetentną jednostką. Można się z nimi porozumieć w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Każda dzwoniąca osoba otrzyma pełną informację o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postępować w przypadku, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa, czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym osobom lub mieniu.

Infolinia stanowi również wsparcie dla komisariatów czy komend Policji, w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony. Korzystając z „szybkiego łącza” telefonu bezpieczeństwa, dyżurny KGP, może przekazywać informacje i dyspozycje bezpośrednio do właściwej terytorialnie jednostki organizacyjnej Policji, gdzie podejmowane są konkretne działania.

W 2008 roku w okresie działania telefonu bezpieczeństwa, czyli od 2 czerwca do 30 września, udzielono 303 porady telefoniczne, w tym: 107 konsultacji językowych na rzecz jednostek terenowych Policji i 196 konsultacji językowych na rzecz interesantów i podmiotów zewnętrznych.

O pomoc lub poradę prosili głównie obywatele Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Rozmowy były prowadzone najczęściej w językach: polskim (131), angielskim (110) niemieckim (46), ale także po rosyjsku, hiszpańsku, włosku i niderlandzku.

Ideą projektu „Telefon Bezpieczeństwa” jest wzrost poczucia bezpieczeństwa turystów przebywających na terenie Polski w okresie wakacyjnym.

[źródło: KSP]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto