Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj czy autobus? Władze Pabianic czekają na opinie mieszkańców

(pat)
4 złote kosztować ma podróż autobusem z Pabianic do łódzkiego dworca Fabrycznego, o złotówkę mniej do Małego Skrętu w Ksawerowie. Jazda w granicach Pabianic ma być wydatkiem rzędu 2 złotych.

4 złote kosztować ma podróż autobusem z Pabianic do łódzkiego dworca Fabrycznego, o złotówkę mniej do Małego Skrętu w Ksawerowie.

Jazda w granicach Pabianic ma być wydatkiem rzędu 2 złotych. Tak wyglądają zaproponowane przez prezydenta Zbigniewa Dychto ceny biletów, jeśli do Łodzi zamiast tramwajów będą wozić pabianiczan autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Kwestia wyboru przewoźnika i środka transportu nadal nie jest rozstrzygnięta. Władze Pabianic chcą, aby w tej sprawie wypowiedzieli się sami mieszkańcy.

– Mamy propozycję, ale czekamy na głosy pabianiczan, czy są za tym, by utrzymać tramwaj, czy za jego likwidacją – stwierdza prezydent. Do końca sierpnia do skrzynki przy urzędzie miejskim można wrzucać kartki z opiniami na ten temat.

Usługi przewozowe tramwajem świadczy obecnie łódzkie MPK, które zażądało od miasta dopłat za bilety ulgowe (45 tys. zł w skali miesiąca). Wprowadzenie na tę trasę autobusów, obsługiwanych przez spółkę podległą miastu, wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Ale tylko pozornie, ponieważ miałyby się one zatrzymywać wzdłuż obecnej linii tramwajowej, a to rodzi problemy.

– Jeden dotyczy ul. Łaskiej na wysokości Tkackiej i Mielczarskiego, gdzie nie ma zatok – wyjaśnia Zbigniew Dychto. – Kolejny to zatrzymywanie się autobusów w Łodzi koło Centralu, gdzie byłyby kłopoty z uzyskaniem zgody na lokalizację przystanków. Będziemy robić wszystko, aby ludzie mogli tam i wsiadać i wysiadać.

Trudno przewidzieć, jak ostatecznie rozłożą się głosy mieszkańców w komunikacyjnym referendum. Wczoraj w skrzynce było tyle samo kartek za i przeciw połączeniu tramwajowemu.

Kursujący po Pabianicach od ponad 100 lat tramwaj wpisał się na stałe w krajobraz miasta. Z drugiej strony do władz docierają sygnały od tych, którym przeszkadzają hałas i wstrząsy. Wyjściem byłaby budowa tramwaju regionalnego, ale koszty tej inwestycji (na odcinku od Chocianowic do ul. Wiejskiej w Pabianicach) oszacowano na 130 milionów złotych. Pabianic póki co na nią nie stać.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto