Dyskusja, jak pomalować nowe tramwaje, rozgorzała w lipcu. Urzędnikom spodobała się szara kolorystyka. Ale gdy tylko testowy tramwaj wyjechał na tory, posypały się głosy, że "szarak" to nieporozumienie. Bo barwy są smutne, a wagoniki mało widoczne.
Dlatego ratusz zapytał o zdanie warszawiaków. Badanie focusowe przeprowadziła 17 i 18 sierpnia firma ARC Rynek i Opinie. Wzięły w nim udział tylko osoby, które mieszkają w Warszawie minimum 10 lat i lubią to miasto.
Ankietowani mieli do wyboru tradycyjną czarną pesę z żółtymi i czerwonymi ornamentami, żółty skład z czerwoną falą oraz szary i żółty wagon. Wyniki nie pozostawiają złudzeń: mieszkańcy stolicy stawiają na kolorystykę miejską, czyli słoneczne kolory i czerwone dodatki.
Badani podkreślali także, że na pojazdach warto eksponować herb stolicy. Za to z wagonów powinny ich zdaniem zniknąć reklamy. Z tym ostatnim problemu nie będzie – przynajmniej w nowych tramwajach. Reklamy znikną, bo taki jest wymóg Unii Europejskiej, która dołożyła się do zakupu taboru. ZTM pracuje też nad przepisami, które ograniczą liczbę reklam w pozostałych środkach komunikacji miejskiej.
Zobacz także:
Próbne barwy dla tramwajów
Tramwaj Chopina w Warszawie
Testują dłuuugi autobus na WuZetce
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?