W połowie marca br. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zainaugurował rozpoczęcie pierwszego etapu prac nad trzecią linią metra. Polegają one na przygotowaniu dokumentacji, która pozwoli w przyszłości na ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w formule "projektuj i buduj".
Pierwszy etap realizacji III linii metra obejmuje budowę tunelu o długości niemal 8 kilometrów, 6 stacji, Stacji Techniczno-Postojowej Kozia Górka oraz całej infrastruktury towarzyszącej.
Trzy oferty
Otwarcie ofert w przetargu na wykonanie prac przedprojektowych nastąpiło w poniedziałek 28 czerwca o godzinie 13:00. Wcześniej urzędnicy opublikowali kwotę, jaką zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia - 33 806 550 zł brutto. Poinformowano także, że w postępowaniu przetargowym mogli wziąć udział wykonawcy posiadający odpowiednie kompetencje i uprawnienia, zdolni do należytego wykonania zamówienia oraz dysponujący zapleczem technicznym lub zawodowym.
Stołeczny Ratusz poinformował, że oferty złożyły trzy firmy: ILF Consulting Engineers Polska (oferta na kwotę 19 222 440 zł brutto), Egis Poland (27 807 840 zł brutto) oraz konsorcjum w składzie Biuro Projektów "Metroprojekt" (lider) i Ośrodek Certyfikacji Transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej (23 062 500 zł brutto). Wszystkie mieszczą się więc w wyznaczonym przez władze stolicy budżecie.
Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, wszystkie oferty zostaną ocenione według następujących kryteriów: cena (60 %) oraz dodatkowe doświadczenie - koordynator, projektant w specjalności architektonicznej, projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, projektant w specjalności inżynieryjnej kolejowej, geolog (każde po 7 %) oraz wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5 proc.).
Wybrany wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 18 miesięcy na wykonanie kompletu prac. Składają się na niego: raport wstępny, ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, ocena stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra, analiza wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska oraz program funkcjonalno-użytkowy wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz projektu koncepcyjnego - raportu końcowego.
III linia metra w Warszawie
Przypomnijmy, że główną częścią przyszłej trzeciej linii metra ma być funkcjonująca od kilku lat stacja Stadion Narodowy. Od niej w kierunku wschodnim pociągi pojadą na stację Dworzec Wschodni, a następnie na stacje: Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. No początku nowy odcinek połączy Pragę Południe z centrum Warszawy, a docelowo - z Ochotą i Mokotowem.
Według informacji przekazanych przez władze stolicy, pierwszy etap budowy III linii stołecznego metra ma się zakończyć w 2028 roku
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?