Kampania ma zakończyć problemy z wyborem optymalnych połączeń do i z Warszawy. Zarząd Transportu Miejskiego ułatwia życie podróżnym, dając im ulotki, które rozjaśnią wszelkie komunikacyjne zawiłości.
- Pojawią się w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na stacjach już jutro - zapowiada Marta Dermańska z Centrum Komunikacji Społecznej ratusza. Na ulotce ZTM umieścił wszystkie połączenia kolejowe, z których można skorzystać, mając Warszawską Kartę Miejską. Jest podział na strefy na różowo zaznaczona jest strefa I, zielonym kolorem zaznaczono zaś strefę II. - Dodatkowo poszczególne linie oznaczono kolorami - czarnym te, na których trzeba mieć bilet na II strefę i białym te, gdzie obowiązuje pierwsza strefa - mówi Dermańska.
To ważne bo np. na trasie z Warszawa Rembertów - Zielonka Bankowa pomimo tego, że znajduje się w 1 strefie, obowiązuje bilet II strefy. Zaznaczono też niebieskim kolorem I linię metra. Forma ulotki spodobała się stołecznym ekspertom od komunikacji. - Znajdują się na niej wszystkie potrzebne informacje, w przyjaznej graficznie formie - mówi Wojciech Tumasz, ze Stowarzyszenia Integracji Komunikacji Miejskiej.
O komentarz na temat użyteczności ulotki poprosiliśmy Karola Trammera, redaktora naczelnego pisma "Z Biegiem Szyn"
Dobra informacja o ofercie przewozowej jest podstawowym warunkiem do tego, by pasażer zdecydował się skorzystać z usług transportu publicznego. Trzeba jednak pamiętać, że dla użytkowników, którzy na co dzień przy swoich podróżach po Warszawie korzystają z autobusów i tramwajów, przesiadka na kolej stanowi wejście w inny świat. Inaczej niż w komunikacji miejskiej wyglądają plansze z rozkładami jazdy, brakuje tablic z informacją o dokładnym przebiegu trasy pociągu, obsługiwanych przystankach oraz dogodnych przesiadkach na linie autobusowe czy tramwajowe.
Konieczne jest wprowadzenie numeracji tras kolejowych w aglomeracji warszawskiej Pasażerowi chcącemu przedostać się na przykład z Ochoty na Grochów niewiele mówi widniejąca na pociągu sucha informacji o stacji docelowej pociągu (np. "Pilawa" czy "Dęblin"). Zwłaszcza, że stacje docelowe pociągów obsługujących nierzadko leżą ponad 100 kilometrów od Warszawy.
W 2,5-milionowej aglomeracji niedopuszczalne są dłuższe, ponad półgodzinne luki w kursowaniu pociągów. Kolej miejska, aglomeracyjna powinna kursować tak często, aby nie trzeba było przed każdą podróżą sprawdzać rozkładu jazdy. Aby kolej była traktowana jako sprawny środek transportu miejskiego, pasażerowie muszą mieć gwarancję, że oczekiwanie na pociąg nie będzie trwało dłużej niż 10 minut (a na linii średnicowej między Warszawą Wschodnią i Zachodnią nawet nie dłużej niż 5 minut). Inaczej kolej miejska nigdy nie zyska popularności.
Co myślisz o nowej ulotce ZTM? Wypowiedz się w komentarzach lub prześlij swoją opinię do nas: [email protected].
Zobacz także:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?