Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Warszawie ruszył pilotażowy program "Szkolna Ulica". Rodzice z zakazem podwożenia dzieci pod szkołę

Joanna Postrzednik
Joanna Postrzednik
W Warszawie ruszył zapowiadany przez stołeczny ratusz pilotaż akcji "Szkolna ulica". Na czym polega? Wjazd na ul. Hirszfelda na Ursynowie przy SP 323 im. Polskich Olimpijczyków zostanie ograniczony przez trzy poranne kwadranse - od 7.30 do 8.15. Szczegóły w tekście poniżej.

Pierwsza "szkolna ulica" w Warszawie

Szkolna ulica to doskonale znane rozwiązanie wprowadzane w miastach na całym świecie, polegające na czasowym ograniczeniu ruchu pod szkołą poprzez zakaz wjazdu samochodów. Obecność dużej liczby aut budzi w uczniach i rodzicach obawy o bezpieczeństwo, a niektórych zmusza do wyboru innego środka podróży niż przejście pieszo czy podjechanie na hulajnodze, czy rowerze. Duży ruch aut generuje też hałas i zanieczyszczenia.

Zapowiadany przez stołeczny ratusz projekt "Droga na szóstkę" doczekał się realizacji. Jednym z jego elementów jest właśnie "szkolna ulica". Na ul. Hirszfelda przy SP 323 im. Polskich Olimpijczyków obowiązują już nowe zasady dla zmotoryzowanych rodziców.

Jak to wygląda w praktyce?

Wjazd na ul. Hirszfelda na Ursynowie, pierwszą „szkolną ulicą” w Warszawie, zostanie ograniczony przez trzy poranne kwadranse - od 7.30 do 8.15. Mieszkańcy będą mogli oczywiście wyjechać.

- Badania pokazały, że to właśnie wtedy pod podstawówką przy Hirszfelda jest największy ruch i wąskimi, osiedlowymi uliczkami odbywa się nawet 230 przejazdów w obie strony. To ponad 5 przejazdów na minutę. Dla porównania, jednym pasem ul. Puławskiej w porannym szczycie w ciągu jednej minuty przejeżdża średnio 6 samochodów (2286 pojazdów na 6 pasach w godz. 7:00-8:00), a ul. Pileckiego 3 pojazdy na minutę (1088 pojazdów na 6 pasach w godz. 7:00-8:00) - informuje miasto.

Nie tylko „szkolna ulica”

Rodzice odwożący uczniów do SP nr 323 samochodami będą mogli bezpiecznie zaparkować na okolicznych parkingach – przy Arenie Ursynów, ul. Gandhi lub ul. Płaskowickiej. Stamtąd przejdą zaledwie kilkaset metrów po bezpiecznej, bo pozbawionej dużego ruchu aut, strefie zamieszkania. - Większy komfort podróży poczują też piesi i rowerzyści. Dla tych ostatnich, w ubiegłym roku pod szkołą powstały dwie wiaty rowerowe - informuje miasto.

Poranne zamknięcie wjazdu w ul. Hirszfelda nie jest jedynym rozwiązaniem w ramach „Drogi na Szóstkę”. W przypadku tej szkoły drugą zmianą będzie planowana instalacja sygnalizacji na pobliskim przejściu przez ul. Indiry Gandhi. Trwają też rozmowy o drugiej filii szkoły – przy ul. Warchałowskiego.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto