Ruch wahadłowy pod wiaduktem był prowadzony przez dwa miesiące, bo prace były prowadzone przy zawężeniu jezdni. Drogowcy remontowali obiekt w ramach modernizacji linii kolejowej nr 30 między Lublinem a Lubartowem. - Przebudowaliśmy przyczółki oraz przęsło wiaduktu dostosowując koryto balastowe do obecnych wymogów – mówi Lesław Ostapko, Kierownik Budowy, Skanska. - Ponadto zabudowaliśmy stożki skarpowe, wykonaliśmy schody skarpowe dla obsługi, nową instalację odwodnienia wiaduktu oraz powłoki antykorozyjne na konstrukcji stalowej oraz powierzchniach betonowych i kamiennych. Na obiekcie wymieniono tłuczeń, a stare drewniane podkłady zostały zastąpione nowymi. Modernizacja linii kolejowej nr 30 potrwa do marca 2013 r. Obejmie 25 km toru oraz remont zabytkowych obiektów inżynieryjnych zlokalizowanych na tym odcinku linii kolejowej, sześciu carskich przepustów, 130-letniego mostu kolejowego na rzece Bystrzycy w Lublinie oraz zabytkowego wiaduktu w Ciecierzynie.Obecnie pociągi mogą jeździć tam z maksymalną prędkością 30 km/h. Po modernizacji pojawią się tam pociągi pasażerskie, które będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?