Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa będzie rezygnować z przejść podziemnych? Są kłopotliwe i kosztowne

red
Naszemiasto.pl/Archiwum
Liczba przejść podziemnych w Warszawie może wkrótce się zmniejszyć. Wiceprezydent stolicy Robert Soszyński zdradził, że niektóre z nich będą likwidowane, ponieważ są kłopotliwe i kosztowne. Część przejść podziemnych nie jest też dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych. Dalsza część artykułu poniżej.

Przejścia podziemne w Warszawie do likwidacji?

W Warszawie aktualnie funkcjonują 42 przejścia podziemne. Ich stan jest zróżnicowany. Niektóre utrzymywane są w bardzo dobrym stanie, jednak nie brakuje punktów, które po zmroku zamieniają się w noclegownie dla bezdomnych, a korzystanie z nich w późniejszych godzinach staje się niebezpieczne. Ściany przejść często pokryte są także niepożądanym graffiti, co w efekcie daje efekt daleki od pożądanego.

Przejścia podziemne w Warszawie tworzone były z myślą o zwiększeniu płynności poruszania się komunikacji miejskiej oraz samochodów. Piesi zostali przeniesieni pod ziemię, co miało także ograniczyć liczbę wypadków drogowych z ich udziałem. Nie brakuje jednak głosów, zwłaszcza wśród przedstawicieli aktywistów miejskich, że przejścia podziemne nie spełniają swojej roli, a wręcz dyskryminują pieszych.

ZOBACZ TEŻ: Najbardziej nietypowe osiedla w Warszawie - o tych miejscach mówi całe miasto. Ich mieszkańcy są jak gwiazdy

Zwykle drzewa wycina się, żeby móc postawić blok. Tym razem postawiono blok, żeby móc zasadzić drzewo. Bemowo - zbieg ulic Dywizjonu 303 i Łokuciewskiego. To właśnie tam wybudowano jeden z najbardziej charakterystycznych bloków w Warszawie. Jego mieszkańcy mogą chwalić się, że w ich budynku rośnie drzewo. 



Inwestycja Jardin Bemowo została wybudowana i oddana do użytkowania w 4 kw. 2017 roku. Cały projekt składa się z 82 nowych mieszkań . Budynek posiada 5 kondygnacji naziemnych wraz z parterem oraz 1 kondygnację podziemną.

Inwestycję wyróżnia ciekawa i oryginalna architektura. 4-kondygnacyjną bryłę wzbogacono loggiami, wykuszami i balkonami. Kolorystyka elewacji ograniczona do bieli i szarości nadaje budynkowi modernistycznego, ekskluzywnego charakteru. Elementy zielone wraz z drzewem usytuowanym we wnętrzu fasady sprawiają, że Jardin Bemowo nabiera niepowtarzalnego charakteru.

Najbardziej nietypowe osiedla w Warszawie - o tych miejscach...

Ratusz przekonuje, że w ramach bieżącego utrzymania, przejścia są regularnie sprzątane oraz myte. Firmy odpowiedzialne za te działania nie nadążają jednak za tempem dewastacji tych miejsc przez mieszkańców. Miasto przyznaje, że widzi problem przejść podziemnych. Po pierwsze nie wszystkie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a po drugie ich utrzymanie jest kłopotliwe i kosztowne.

- W ostatnich latach władze Warszawy podjęły wiele działań, mających na celu poprawę warunków ruchu pieszego. W wielu lokalizacjach wyznaczono lub zaplanowano wyznaczenie nowych przejść na poziomie jezdni, obok istniejących już przejść podziemnych. W dalszej perspektywie, takie przejścia podziemne będą likwidowane - mówi Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za transport miejski.

Niewykluczone, że już wkrótce wyłączona z użytkowania zostanie część tunelu podziemnego przebiegającego pod Al. Ujazdowskimi. Planowana jest także przebudowa przejścia podziemnego przy pl. Na Rozdrożu, gdzie do podziemnych dewastacji dochodzi bardzo często. W tych miejscach zostaną wyznaczone nowe przejścia naziemne, a stare tunele zostaną przeznaczone na inne cele.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto