Od marca 2021 roku, po 24 latach przerwy, pasażerowie korzystają z Warszawy Głównej. Stacja została przebudowana - wybudowane zostały dwa perony, wiaty, oświetlenie oraz parking Kiss&Ride. Jednak wraz z otwarciem stacji nie udało się otworzyć kładki nad torami, ułatwiającej mieszkańcom Woli i Ochoty dostęp do peronów. PKP PLK podawały kolejne terminy: sierpień ubiegłego roku, koniec 2021 roku, I kwartał tego roku... Po długich miesiącach oczekiwania teraz nareszcie otwarto przejście.
Obiekt ma 194 metry długości i są na nim zamontowane cztery windy umożliwiające także przewóz rowerów [wbrew wcześniejszym zapowiedziom kładka jest pozbawiona ramp wjazdowych dla rowerzystów - przyp. red.]. Na stacji działa system dynamicznej informacji pasażerskiej, czyli system elektronicznych wyświetlaczy, który na bieżąco pokazuje podróżnym dane dotyczące przyjazdów i odjazdów pociągów. Są także ekrany pokazujące aktualny rozkład jazdy - przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Kładka powstała w ramach projektu "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Przebudowa stacji Warszawa Główna to projekt za ponad 87 mln zł z planowanym dofinansowaniem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?