Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa Główna prawie gotowa. Po 24 latach przerwy na odbudowaną stację wjadą pociągi

Redakcja
Po ponad dwudziestu latach na mapę warszawskiego węzła kolejowego wraca stacja Warszawa Główna. Warszawiacy będą mogli pojechać m.in. do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna, Łowicza i Sochaczewa. Odbudowa stacji pochłonęła 87 mln zł. Szczegóły w tekście poniżej.

Warszawa Główna od 14 marca

Po ponad dwudziestu latach na tory Warszawy Głównej ponownie wjadą pociągi. Pierwsze składy pojawią się na stacji w niedzielę 14 marca 2021 r. Mieszkańcy stolicy będą mogli pojechać m.in. do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna, Łowicza i Sochaczewa. W sumie około 40 pociągów w ciągu doby będzie odjeżdżać i przyjeżdżać na odnowioną stację przy ul. Towarowej. Do otwarcia obiektu zostało niespełna 11 dni. Kończą się prace na peronach, obok torów rozwieszono sieć trakcyjną. Inwestycja pochłonęła ponad 87 mln zł.

- Trwają prace wykończeniowe na peronach oraz ostatnie prace przy układzie torowym. Pasażerowie bezpiecznie będą mogli korzystać z tej stacji od 14 marca. Dojście będzie od strony ul. Towarowej, a w połowie 2021 r. również od Al. Jerozolimskich, gdzie pasażerowie będą mogli korzystać z wind - przekazał Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu w PKP.

ZOBACZ, jak wygląda nowa stacja Warszawa Główna

Warszawa Główna prawie gotowa. Po 24 latach przerwy na odbud...

Dwa perony bez poczekalni

Na stacji dostępne będą dwa 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Nie ma jednak poczekalni i jak zapowiedział dyrektor projektu - taki obiekt nie powstanie. - Nasz projekt nie przewidywał obiektu typu poczekalnia. Każdy z podróżnych ma możliwość korzystania z peronów oraz wiat - poinformowali przedstawiciele PKP podczas środowej (3.03.21r.) konferencji prasowej.

Wykonawca przygotował oświetlenie, wiaty, nagłośnienie oraz rozkłady jazdy w gablotach. Obok peronów od strony ul. Towarowej przewidziano parking Kiss&Ride. - Przed tą modernizacją mieliśmy niskie perony, niedostosowane do osób z ograniczoną sprawnością. W ramach naszej inwestycji wykonaliśmy całkowicie nowe perony, dostosowane do obsługi z ograniczeniem możliwości poruszania - przekazuje Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu w PKP. Perony są zadaszone wiatami. Na każdym peronie znajdują się cztery wiaty.

Na stacji zamontowane są tory i rozjazdy. Zbudowana jest nowa nastawnia, z której będzie prowadzony ruch. Przygotowywane są do pracy urządzenia sterowania ruchem kolejowym Wykonawca reguluje rozwieszoną wcześniej sieć trakcyjną. Wiadukt kolejowy nad dalekobieżną linią średnicową zapewni bezkolizyjny przejazd pociągów z Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Głównej. Testy obciążeniowe potwierdziły sprawność nowego obiektu.

Otwarcie bez kładki

Jednocześnie trwają prace przy budowie kładki, która zapewni dogodny dostęp na nowe perony od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Podróżni wygodnie przejdą nad torami między Ochotą a Wolą. Na przygotowanych już filarach ułożone będą stalowe przęsła. Najdłuższe 260-tonowe przęsło nad linią średnicową będzie miało ponad 50 m długości. - W ramach prac wybudowaliśmy nowy układ torowy o długości 4 km, nową sieć trakcyjną. Zostanie wybudowana kładka dla pieszych, która połączy ul Kolejową z Al. Jerozolimskimi - dodaje Rafał Banaszkiewicz. Otwarcie kładki przewidziano za 3 miesiące.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto