Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią

Redakcja
Urząd Miasta st. Warszawy
Rozwija się sieć buspasów w Warszawie. Po utworzeniu pasa na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., miasto zapowiedziało stworzenie około 38 km kolejnych pasów dla autobusów w dziewięciu lokalizacjach. Chodzi o upłynnienie ruchu drogowego.

Przypomnijmy, że od poniedziałku, 30 sierpnia, został uruchomiony buspas na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., pomiędzy ulicami Szczęśliwicką a Grójecką, który mierzy 1,3 km. Po jego wyznaczeniu zmieniła się organizacja ruchu i zlikwidowane zostały trzy lewoskręty. Obecnie z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie ma możliwości skrętu w lewo w Białobrzeską, a także w Szczęśliwicką, od strony Grójeckiej. Jedynie osoby jadące od strony Alej Jerozolimskich mogą korzystać z lewoskrętu.

Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią

Teraz władze miasta zapowiedziały kolejne zmiany na stołecznych ulicach.

- Wytyczenie nowych buspasów znacznie poprawi płynność ruchu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego na Białołęce, Mokotowie, Ochocie i Ursynowie oraz we Włochach. Skorzystają także pasażerowie z Legionowa, Jabłonny i Piaseczna – przekazał Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Warszawa. Gdzie pojawią się kolejne buspasy?

- ulica Modlińska – na odcinku od ulicy Aluzyjnej do Światowida, w jednym kierunku, o długości ok. 4 km;
- ulica Czerniakowska – na odcinku od al. W. Witosa do ulicy Łazienkowskiej, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 5 km;
- Dolina Służewiecka i al. gen. W. Sikorskiego – na odcinku od ulicy Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 4 km;
- ulica Puławska – na odcinku od ulicy Dolina Służewiecka do granic miasta, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 15 km;
- ulica Łopuszańska – na odcinku od torów WKD do ulicy Orzechowej, w obu kierunkach, o długości ok. 2 km;
- ulica Marynarska – od węzła Marynarska do ronda Unii Europejskiej – w jednym kierunku, o długości ok. 2,5 km.
Ponadto miasto wytyczy buspasy, które usprawnią funkcjonowanie komunikacji miejskiej w czasie remontu estakad Trasy Łazienkowskiej. Będą one zlokalizowane
- na ulicy A. Krzyckiego – od Wawelskiej do Filtrowej, w jednym kierunku, o długości ok. 300 m;
- na ulicy Ostrobramskiej – od Lotniczej do Przyczółka Grochowskiego, w jednym kierunku, o długości ok. 3 km;
- oraz w al. Stanów Zjednoczonych – od ronda Wiatraczna do Przyczółka Grochowskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 2 km.

W Warszawie pasy autobusowe tworzone są na czas dużych inwestycji miejskich, jak np. budowa drugiej linii metra. Wówczas buspasy pojawiły się na Pradze-Północ, Targówku, Woli oraz Bemowie. Ich łączna długość to około 30 km.

- Jeden z pasów – na ulicach: Połczyńskiej – Wolskiej i M. Kasprzaka, na odcinku Dźwigowa – Karolkowa, w obu kierunkach – zostanie utrzymany także po zakończeniu budowy – poinformował Jakub Dybalski rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Dotychczas w stolicy utworzono ponad 68,5 km wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. Z czego niektóre, jak np. na odcinku Grodkowska – Krępowieckiego na ulicy Górczewskiej, są dostępne wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto