Gotowa jest już betonowa konstrukcja przeprawy, której stawianie zaczęło się w 2009 roku.- To bardzo skomplikowana operacja, na dodatek materiałochłonna i tym trudniejsza, że odbywała się cały czas przy ruchu kolejowym - podkreśla Piotr Rybczyński, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg.Mogliśmy już przespacerować się po płycie wiaduktu, którą - gdy będzie już pokryta tłumiącym hałas asfaltem - pojadą kierowcy. Konstrukcję na razie podtrzymują filary, docelowo będą to robić wanty podwieszone do 30 metrowego pylonu, którego budowę już widać od strony ulicy 1-Maja.Montaż want - które odróżnią wiadukt od innych mostów w Opolu - powinien odbyć się na przełomie sierpnia i września.Przeprawy o takiej konstrukcji mają jednak to do siebie, że podczas np. dużego ruchu odczuwalne jest lekkie drżenie, inaczej nazywane bujaniem.- To normalne zjawisko, myślę że większość kierowców nawet tego nie zauważy - uśmiecha się Rybczyński.Jak podkreśla wicedyrektor MZD wiadukt jest ważny, ale to tylko element dużego węzła komunikacyjnego, który powstaje w ciągu ulic Reymonta-Struga.- Z ważniejszych rzeczy już gotowa jest estakada wjazdowa od strony dworca, a także zjazdowa w ul. Armii Krajowej - mówi Rybczyński. - Inwestycja obejmuje też przebudowę skrzyżowania ul. 1-Maja -Reymonta, kilkaset metrów nawierzchni na ul. Armii Krajowej oraz remont małego wiadukt od strony ul. Struga, i połączenie go z nową przeprawą.Jeśli wszystko pójdzie dobrze to całość prac zakończy się w listopadzie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?