Wiemy kiedy do Warszawy trafią nowe pociągi dla SKM. Pierwszy Impuls 2 już odbywa testy. Newag spisuje się na medal

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
materiały prasowe - UM Warszawa
Udostępnij:
Pierwszy pociąg Impuls 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczął właśnie jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Wiemy już kiedy pociągi trafią do Warszawy i przewiozą pasażerów.

Jak informowaliśmy pod koniec lipca pierwszy Impuls 2 z puli 21 produkowanych dla Szybkiej Kolei Miejskiej w stolicy przewiózł pierwszych pasażerów. Byli nimi przedstawiciele warszawskiego przewoźnika aglomeracyjnego oraz Newagu, czyli producenta.

Zobaczcie zdjęcia nowego pociągu oraz jego wnętrza

Wiemy kiedy do Warszawy trafią nowe pociągi dla SKM. Pierwsz...

Teraz pojazd pojawił się w Żmigrodzie, gdzie znajduje się Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu. To jedyny tego typu obiekt w Polsce, jeden z sześciu w Europie i ośmiu na świecie, z pętlą o długości 7 725 metrów. Nowy pojazd czekają m.in. badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych. Będzie także sprawdzany pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wiemy już także, że pierwsze pojazdy trafią do Warszawy wiosną 2022

Realizacja całego kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu np. w godzinach szczytu będzie mógł elastycznie zarządzać liczbą miejsc w pociągach. Będzie mogło w nich wygodnie usiąść od 288 do 372 osób.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

Nie wiemy jeszcze ile dokładnie pojazdów trafi do miasta w pierwszym transporcie

Wiadomo, że miasto chce, aby w godzinach szczytu Impulsy jeździły w podwójnym zestawieniu, czyli będą ze sobą połączone, aby zapewnić więcej miejsc. Łączenie oraz rozłączanie i dopasowanie krótszych i dłuższych składów ma umożliwić sprawne dopasowywanie składów do obecnego zapotrzebowania ruchu.

W Puszczy Białowieskiej utonęło 21 żubrów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie