Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wołoską jedziemy średnio 8 km/h. Korki potrwają co najmniej do końca czerwca

Piotr Wróblewski
Wołoską jedziemy średnio 8 km/h. Korki potrwają co najmniej do końca czerwca
Wołoską jedziemy średnio 8 km/h. Korki potrwają co najmniej do końca czerwca Sylwia Dabrowa
W godzinach szczytu na Wołoskiej stoimy nawet kilkadziesiąt minut. Szukamy rozwiązania dla tkwiących w korku kierowców.

Trwa przebudowa ulicy Wołoskiej. Z tego powodu ruch został tam ograniczony do jednego pasa w każdą stronę. Na czas remontu zlikwidowano także tory tramwajowe. W tej sytuacji, do kompleksu biurowego zlokalizowanego w okolicach ul. Domaniewskiej, dojazd jest szczególnie utrudniony. Niestety, na korki jesteśmy narażeni jeszcze przez kilka miesięcy.

- Wołoska nie została całkowicie wyłączona, ponieważ zamknięto po pasie ruchu w każdą stronę. Proponujemy objazdy ulicami prostopadłymi, czyli chociażby Odyńca i Rakowiecką - mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.


Dwupasmowa Wołoska była jednak jedynym rozsądnym dojazdem do biur na Służewiu. Zwężenie głównej arterii, wyłącznie z ruchu części ulicy Racławickiej w kierunku ul. Maratońskiej oraz zmiana organizacji ruchu na ul. Odyńca przysparzają kierowcom wiele kłopotów. W tej chwili, w godzinach szczytu, zakorkowane są praktycznie wszystkie ulice dojazdowe. Wydostanie się z zagłębia korporacji jest bardzo trudne, a pracownicy w korkach tracą codziennie nawet kilkadziesiąt minut.

- W godzinach porannego szczytu, o godz. 9, samochody poruszające się zwężonymi do jednego pasa ulicami Wołoską i Racławicką, osiągają średnio zaledwie 8km/h. Te fragmenty najlepiej więc omijać, nawet jeśli musimy nadrobić trochę drogi - mówi Katarzyna Przybylska z firmy NaviExpert.

Cześć kierowców szuka dróg alternatywnych. Sytuacja jest jednak dynamiczna i nie można wytyczyć jednej trasy, która będzie szybsza niża zakorkowana Wołoska.

- Z pomocą przyjdą nam nawigacje na smartfony, które od razu wytyczają trasy omijające te najbardziej zakorkowane odcinki. Jest to możliwe dzięki temu, że tego typu rozwiązania bazują na aktualizowanych online informacjach, pochodzących bezpośrednio od samochodów, które poruszają się po tych drogach - mówi Katarzyna Przybylska.

Czytaj też: Remont Wołoskiej. Od 1 kwietnia kolejny etap budowy i utrudnień

Ruch można planować także za pomocą skomplikowanych programów, które monitorują przejazd samochodów na danym odcinku.

- Są programy symulacyjne, które przygotowują prognozy ruchu. Jeżeli jednak istnieją alternatywne trasy przejazdu, to mniej więcej po tygodniu kierowcy już je znają - mówi dr inż. Józef Suda z Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.

Miasto ze względu na cenę zrezygnowało z przeprowadzenia symulacji. Przedstawiciele Inżyniera Ruchu i wykonawcy inwestycji przyglądają się utrudnieniom na bieżąco i w razie narastania problemu zaproponują możliwe rozwiazania.

Może komunikacją miejską?
Niestety, z powodu remontu kuleje także komunikacja miejska. Bezpośrednie połączenie tramwajowe z centrum zostało zamknięte. Objazd jest nie tylko uciążliwy, ale po prostu za długi. Jedyną alternatywą wydaje się metro, które w godzinach szczytu jest wyjątkowo zatłoczone. Rozwiązaniem byłaby także stacja roweru miejskiego, jednak najbliższa znajduje się przy Galerii Mokotów.

Nasza redakcja walczy o kolejne stanowiska jednośladów dla pracowników tzw. Mordoru na Domaniewskiej. W tej chwili zebrano już ponad 350 podpisów pod petycją do Urzędu Dzielnicy.Kliknij, aby podpisać petycje. Możecie także dołączyć do naszego wydarzenia. Kliknij, aby dołączyć

Kiedy koniec remontu?
Remont Wołoskiej został podzielony na dwa etapy. Do końca czerwca potrwają prace na północnej części jezdni. Następnie ruch zostanie przełączony na część południową.

- Do 27 czerwca będą trwały prace na jezdni w stronę Rakowieckiej. Później ruch zostanie tam przełączony, a przez dwa miesiące remontowana będzie nitka w kierunku Marynarskiej. We wrześniu przez 3 tygodnie ponownie będzie wyłączony odcinek południowy, ponieważ na skrzyżowaniu trwać będą prace wykończeniowe, których nie można było dokończyć wcześniej - tłumaczy Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

W ramach przebudowy zmienione zostaną także skrzyżowania z ulicami Woronicza oraz Racławicką i Odyńca. Zmodernizowana zostanie trasa tramwajowa i pętla na ul. Woronicza. Poza tym powstaną nowe chodniki, drogi dla rowerów i zatoki przystankowe. Koszt inwestycji wyniesie 82 mln zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto