Sonda jest reakcją na coraz częściej wpływające skargi na zachowania innych pasażerów. Wybrane kategorie to odpowiedniki irytujących lub problematycznych zachowań, które najczęściej były zgłaszane, np. problem higieny osobistej czy jedzenie w komunikacji miejskiej.
Zobacz: Wspólne nurkowanie: Zobacz co kryje dno jeziora na Szczęśliwicach
Na razie prym wśród drażniących nas zachowań wiedzie "blokowanie wyjścia z pojazdu". Wielu pasażerów nieświadomie blokuje wyjście, gdyż np. śpieszy się do pracy czy też do szkoły, a przecież chwilę później sami będą w podobnej sytuacji, gdy to oni będą próbowali wyjść z autobusu, tramwaju czy metra.
-To, jak się podróżuje, zależy również od samych pasażerów. Poprzez tę sondę i kampanię edukacyjną, która rozpocznie się 11 października chcemy nakłonić pasażerów do większej empatii, gdyż w ten sposób poprawia się komfort podróży. Uśmiechając się do innych, będąc uprzejmym jest szansa na podobną reakcję zwrotną - tłumaczy rzecznik ZTM.
Czytaj także: Strajk, biegi, imprezy: Weekend pod znakiem utrudnień
Zarząd Transportu Miejskiego kampanię dotyczącą kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej organizuje po raz pierwszy. Już teraz rozważa jednak przeprowadzenie ankiety także na facebooku.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
źródło: ztm.waw.pl
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?