Dzięki tej inwestycji, w Ursusie – na wysokości osiedla Niedźwiadek – powstanie duży węzeł przesiadkowy składający się, oprócz przystanku kolejowego i tunelu pod torami, z istniejącej już pętli autobusowej i parkingu w systemie Parkuj i Jedź, który zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej w maju bieżącego roku.
Wybrany w przetargu wykonawca będzie musiał przebudować istniejący układ torowy wraz całą infrastrukturą kolejową, wybudować peron kolejowy oraz wydrążyć przejście pod torami. W czasie prac konieczne będzie wprowadzenie zmian w organizacji ruchu kolejowego.
Czytaj także: Budowa II linii metra: druga tarcza TBM Maria już pod ziemią [ZDJĘCIA]
Przystanek kolejowy będzie jednoperonowy. Peron zostanie wybudowany między torami, a nad nim powstanie wiata.
Przejście podziemne połączy ulice: Orląt Lwowskich i Mariana Krawczyka. Na obu końcach tunelu powstaną klatki schodowe oraz windy. Do tunelu będzie można również wejść bezpośrednio z peronu kolejowego. W przejściu pod torami zostanie też wytyczona ścieżka dla rowerów.
Zainteresowane firmy mają czas do 24 kwietnia na składanie ofert. Cała inwestycja ma być gotowa w ciągu 16 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jeśli zostałaby podpisana w maju, cała inwestycja byłaby gotowa we wrześniu 2013 roku.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?