W stolicy przeprowadzono właśnie ekspertyzę, która określa najbardziej priorytetowe inwestycje na lata 2014- 2018. Wynika z niej, gdzie powstaną nowe obiekty Parkuj i Jedź oraz wyjaśnia zmiany w planach budowlanych.
Niedopatrzenia urzędników
Dlaczego w Annopolu i na Rakowie nie zobaczymy parkingów? Ponieważ władze pochopnymi decyzjami wydały te tereny pod budowę zupełnie innych obiektów. Jak się okazało, na terenie Białołęki, gdzie miał powstać jeden z parkingów, planuje się budowę Outletu Factory. W przypadku Rakowa to prezydent miasta w 2007 roku wydała zgodę na budowę magazynów przy stacji WKD.
Gdzie powstaną kolejne P+R?
Do propozycji ekspertów należy zbudowanie jednego z parkingów przy Alejach Jerozolimskich, w okolicach stacji WKD, gdzie na samochody podróżnych czekałoby 450 miejsc. Kolejnym pomysłem na lokalizację jest podziemny garaż na Kabatach, który gwarantowałby 400 stanowisk parkingowych.
- Są to jedynie rekomendacje autorskie. Decyzja o ostatecznym wyborze lokalizacji zostanie wypracowana w najbliższych 2 - 3 latach - tłumaczy dla tvnwarszawa.pl Leszek Cisło z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji.
Ostatecznie grupa Sener zarekomendowała budowę ośmiu nowych parkingów: Kabaty (400 miejsc), Winnica (470), Jeziorki (100), Falenica (160), Żerań (200), Górczewska (400), Dawidy (80), Al. Jerozolimskie (450). Inwestycja, według wstępnych obrachunków, wyniesie 100 mln złotych.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Zobacz także:
Parkingi Parkuj i Jedź coraz popularniejsze
Parkingi P+R oblegane
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?