Budowa drugiej linii metra jest największą inwestycją Warszawy, wartą 4,1 mld zł. Stacja przy Stadionie Narodowym ma powstać do 2012 roku, przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Projekt zakładał bezpośrednie połączenie stacji metra ze stacją kolejową, jednak problemem okazał się fakt, że budowniczy metra muszą w tej kwestii podporządkować się kolejarzom. Teren należy do PKP, a te orzekły, że należy poczekać na zaplanowane remonty kolejowe. Niestety, PKP nie ma jeszcze wykonawcy, co może znacznie opóźnić rozpoczęcie prac nad stacją metra.
Wszystko wskazuje na to, że pasażerowie metra otrzymają alternatywę dla przejścia pomiędzy metrem a stacją kolejową. Będą musieli iść naokoło - tak, jak obecnie ze stacji metra Centrum na dworzec Śródmieście.
Kłopotów przysparza również temat zagospodarowania placu Defilad. Okazało się, że stworzenie na nim tzw. strefy kibica - miejsca z telebimami i stoiskami z pamiątkami - zbiegnie się w czasie z budową stacji Świętokrzyska na drugiej linii metra. Rzecznik konsorcjum budującego metro uspokaja jednak: łącznik z pierwszą linią będzie budowany całkowicie metodą podziemną, więc niczego nie utrudni.
Źródło: Życie Warszawy
Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?