Za 2 tygodnie rusza największa w dziejach firmy telewizyjna kampania reklamowa w tych krajach. Zelmer szczególnie liczy na rynek rosyjski, gdzie do tej pory ze względu na koszty nie mógł sobie pozwolić na taką promocję - wyjaśnia prezes rzeszowskiego zakładu Janusz Płocica. To odpowiedź zakładu na kryzys - dodaje.
W ostatnich miesiącach Zelmer stał się czwartą marką w Europie Środkowo-Wschodniej. Kryzys spowodował jednak, że popyt na mały sprzęt AGD spadł o jedną czwartą. Zakład musiał skorygować plany związane ze znacznym wzrostem produkcji i zysku. Trwa też proces restrukturyzacji spółki , w tym drugi już w tym roku program dobrowolnych odejść pracowników w zamian za 9-miesięczne odprawy. Firma chce zachęcić około 200 osób do skorzystania z tego programu. Na razie zgadza się na to połowa.
Równocześnie Zelmer zatrudnił 200 nowych pracowników sezonowych. Wszystko dlatego, że w okresie przedświątecznym znacznie rośnie zapotrzebowanie na drobny sprzęt AGD. Zakład pracuje wtedy niemal na okrągło, by zaspokoić popyt. Rzeszowska spółka zatrudnia obecnie 2400 osób.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?