18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Czego nie możesz jeść na diecie?

abcZdrowie.plZaktualizowano 
W gąszczu sprzecznych porad dietetycznych nietrudno o uczucie zagubienia, zwłaszcza gdy zależy nam na szybkim spadku wagi, a o zasadach żywienia wiemy stosunkowo niewiele. Jakich wskazówek dietetycznych warto się trzymać? Co jeść, a czego nie?

Twórcy diet odchudzających mają swoje teorie na temat idealnego sposobu odżywiania – jedni zalecają ograniczenie spożycia węglowodanów na rzecz białka, inni doradzają jedzenie produktów o wysokiej zawartości tłuszczów lub żywności z tylko jednej grupy spożywczej (dieta jogurtowa, dieta owocowa itp.).

Eliminacja produktów z jadłospisu

Decyzja o rozpoczęciu diety odchudzającej to nierzadko początek prawdziwej rewolucji w naszym życiu. Zwykle zależy nam na uzyskaniu satysfakcjonujących rezultatów w krótkim czasie, dlatego nasze zainteresowanie wywołują tak zwane diety cud. Zachęceni obietnicą szybkiej utraty zbędnych kilogramów, podążamy za wskazaniami żywieniowych guru i drastycznie redukujemy spożycie węglowodanów, białka lub tłuszczów. Ograniczanie podaży substancji odżywczych nie jest łatwe, ale im dłużej udaje się nam trzymać diety, tym większą satysfakcję odczuwamy na myśl o swojej żelaznej sile woli. Gdy nasza kondycja fizyczna zaczyna się pogarszać, a niedobory witamin, minerałów i innych składników odżywczych dają o sobie znać poprzez niepokojące objawy (uczucie osłabienia, problemy z cerą, wypadanie włosów, zaburzenia koncentracji itp.), nierzadko bagatelizujemy sygnały, jakie wysyła nasz organizm. Rzeczywistą ocenę sytuacji przesłania nam szczuplejsza sylwetka i możliwość zakupu ubrań w mniejszym niż dotychczas rozmiarze.

Dietetycy są niezwykle zaniepokojeni takim podejściem do odchudzania. Podkreślają, że najbezpieczniejszym sposobem na utratę nadwagi jest zmiana nawyków żywieniowych i zwiększenie aktywności fizycznej. Restrykcyjna dieta przyniesie efekty w postaci spadku masy ciała, ale może jednocześnie spowodować spustoszenie w naszym organizmie.

Scenariusz zdrowego odchudzania

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta odchudzająca? Jakie produkty możemy wyeliminować ze swojego menu bez szkody dla zdrowia? Dietetyk Magdalena Kubik podpowiada „dieta odchudzająca to czas zmian w dotychczasowym menu. Znikają z niego słodkie napoje gazowane i niegazowane, owocowe jogurty i desery, w których również jest sporo cukru, pieczywo jasne z oczyszczonej mąki oraz tzw. pieczywo cukiernicze czyli maślane bułeczki i rogale. Nie jest to również czas na tłuste mięsa (najtłustszy gatunek to wieprzowina) czy kiełbasy”.

Koniec z podjadaniem między posiłkami, pizzą na kolację i hektolitrami coli. W jadłospisie pojawiają się większe ilości owoców, warzyw, niskotłuszczowego nabiału, chudego mięsa, roślin strączkowych i bakalii. Posiłki stają się lekkostrawne i wartościowe pod względem odżywczym. Chudniemy stopniowo, przyzwyczajając organizm do zdrowych modyfikacji diety. „Zawsze najważniejsze jest jednak to jak dużą porcję jakiejkolwiek potrawy zjemy. Przede wszystkim istotny jest bilans energetyczny, jeśli zjemy więcej niż potrzebuje nasz organizm nawet jeśli będą to zdrowe produkty, może to doprowadzić do nadwagi”, dodaje dietetyk.

Chwila słabości na diecie

Żelazna wola nie wystarczy, by w trakcie kuracji odchudzającej odmówić sobie odrobiny słodkości. Grzeszki żywieniowe mogą przytrafić się każdemu, nawet najbardziej zmotywowanym do walki z nadwagą. Czy ulegnięcie pokusie niweczy tygodnie lub miesiące starań o redukcję wagi? Dietetyk Magdalena Kubik uspokaja „Jeśli podczas naszej diety pojawi się sytuacja dla nas trudna, gdzie skusimy się na odstępstwa, nie zamartwiajmy się tym. Pamiętajmy, że zawsze możemy wrócić na naszą drogę do osiągnięcia celu dietetycznego, a małe kroki zawsze się liczą”. Jeżeli zdarzył się nam moment słabości, możemy zwiększyć porcję ćwiczeń lub ograniczyć kaloryczność pozostałych posiłkach danego dnia. Nie warto robić sobie wyrzutów, wskazane jest jednak kontrolowanie swoich zachcianek w przyszłości.

Partnerem serwisu jest

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Czego nie możesz jeść na diecie? - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Kasia

Jak nie masz silnej woli to mi bardzo przykro

zgłoś
E
Evil

Najlepiej odsysanie tłuszczu
lub operacja na zmniejszenia żołądka
DIETY w tym wieku już nie działają sraty pierdaty
to jest jak wielkie jojo zawsze wraca się do tego czego się obawiali cie
i potem nic z takiej diety

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3