W Warszawie staną nowe, eleganckie wiaty przystankowe, które jak przekonują urzędnicy, wpłyną na uporządkowanie przestrzeni publicznej. Co ciekawe, miasto nie wyda na nie ani grosza.
PPP – czyli Partnerstwo Publiczno-Prywatne
Ponad 1,5 tysiąca nowoczesnych wiat ma się pojawić na ulicach Warszawy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Co to oznacza? Firma, która wygra przetarg zamontuje przystanki i przez pewien czas będzie czerpać zyski z reklam, które będą się na nich wyświetlać. Po umówionym okresie przejdą one w posiadanie ratusza.
- Pierwsze, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszym planym, pojawią się na ulicach stolicy już na początku przyszłego roku. Przed Euro 2012 większość z 1580 ma być gotowa - informuje Magdalena Jadziewicz z biura prasowego ratusza.
Pięciu chętnych na postawienie wiat
Zainteresowanych jest pięć firm. Clear Channel Poland Sp. z o.o., JCDecaux Polska Sp. z o.o., konsorcjum Universum Digital Sp. z o.o. i UPG Warszawa Sp. z o.o., konsorcjum Ströer Polska Sp. z o.o. i AMS S.A. oraz konsorcjum CAM Polski Outdoor Sp. z o.o. i CAM Media S.A.
Teraz wnioski zostaną ocenione pod kątem poprawności i zgodności z wymaganiami stawianymi w ogłoszeniu. Oferenci, których wnioski przejdą ocenę pozytywnie będą zaproszeni do negocjacji, w trakcie których uszczegółowione zostaną różne elementy projektu, np. zakres zadań koncesjonariusza. Na podstawie wyników negocjacji miasto przygotuje dokładny opis przedmiotu koncesji.
Zobacz również:
Podróżnych chronią nowe wiaty autobusowe
Nowe wiaty staną w stolicy
Warszawa: wiaty w zamian za reklamę?
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?