Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Otwarto oferty w przetargu na wiadukt nad Chełmżyńską. Rembertów doczeka się likwidacji trefnych przejazdów

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Dobre wiadomości dla mieszkańców Rembertowa. Pierwsza z trzech zapowiadanych od dawna inwestycji drogowych, pozwalających ominąć tory kolejowe, jest już blisko realizacji. Otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na budowę wiaduktu w Rembertowie - w ciągu ulicy Chełmżyńskiej. Pojawiło się bardzo wielu chętnych - ofert jest aż 10. To oznacza, że na podpisanie umowy z wykonawcą jeszcze chwile poczekamy. A co z zapowiadanymi także tunelami pod torami?

Przejazdy kolejowe - zmora Rembertowa

To niezwykle wyczekiwane inwestycje, o których pisaliśmy obszernie w 2021 roku. Wówczas radni dzielnicy obawiali się, że budowa zostanie zablokowana i mobilizowali dzielnicę by zintensyfikowali działań w tej kwestii. Obecnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy miasta koordynuje wszystkie trzy przejazdy dla Rembertowa. Na wiadukcie wzdłuż ciągu ulicy Chełmżyńskiej znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej sam chodnik.

Otwarto oferty w przetargu na wiadukt nad Chełmżyńską. Rembe...

Do przetargu zgłosiło się bardzo wielu chętnych, bo złożono aż 10 ofert, w przedziale od 68 do aż 87 milionów złotych. Poniżej przedstawiamy wszystkie oferty:

  • Konsorcjum Firm: POLIMEX INFRASTRUKTURA i Polimex Mostostal S.A - 72.199.981,30 zł,
  • MOSTOSTAL WARSZAWA S.A. - 80.756.465,61 zł,
  • TRAKCJA S.A. - 69.456.154,29 zł,
  • SKANSKA S.A. - 68.970.302,71 zł,
  • SARINŻ Sp. z o.o. - 70.634.389,72 zł,
  • PORR S.A. - 87.228.933,24 z,
  • PRIMOST POŁUDNIE Sp. z o.o. - 84.450.606,09 zł,
  • INTOP WARSZAWA Sp. z o.o. - 68.470.494,59 zł,
  • NOWAK-MOSTY Sp. z o.o. - 83.342.916,41 zł,
  • STRABAG Sp. z o.o. - 73.730.336,44 zł.

Nowy przejazd na przełomie 2025 i 2026 roku?

Jak mówi w rozmowie z nami Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, finansowanie inwestycji ze strony miasta jest zapewnione. Pokryje ono połowę kosztów inwestycji, ponieważ będzie ona realizowana do współki wraz z PKP PLK. Od zawarcia porozumienia między kolejarzami a stołecznym ratuszem na współfinansowanie tej inwestycji minęło już zresztą kilka lat. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu. Po jej wybudowaniu istniejący w ul. Chełmżyńskiej przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany. Wykonawca prac będzie miał 20 miesięcy od podpisania umowy na realizację inwestycji.

Przy budowanym wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się przystanek autobusowy. Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która zostanie wybudowana między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej.

Co z tunelami?

- Decyzja środowiskowa w sprawie wszystkich trzech inwestycji została przepisana na miasto, a wcześniej wydana dla PKP PLK. Tam zawarto zapis, że taka ocena musi zostać powtórzona. Teraz organ wydający decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskuje o ponowną ocenę oddziaływania na środowisko. Wiadukt w Rembertowie musiał przejść dokładnie tę samą ścieżkę. Teraz pracujemy nad tunelami - mówiła nam w maju Choińska-Ostrowska.

W przypadku tunelu w Wesołej ponowna ocena oddziaływania na środowisko została już zakończona. SZRM liczy, że jeszcze w tym roku będzie decyzja o zezwoleniu na budowę i możliwość rozpisania przetargu. W przypadku tunelu w Rembertowie ta ocena nadal trwa, także tutaj nieco trudniej mówić o dokładnych terminach. Przypomnijmy, że wszystkie trzy nowe przejazdy, które mają zostać zbudowane to:

  • w Wesołej zostanie zlikwidowany przejazd przy stacji kolejowej Warszawa Wesoła i jednocześnie powstanie tunel łączący ulicę Praskiego Pułku z Okuniewską. Zakończono ponowną ocenę oddziaływania na środowisko, oczekiwanie na pozwolenie na budowę,
  • w ciągu ulicy Marsa i alei Generała Chruściela "Montera" również ma powstać tunel, który zastąpi przejazd kolejowy. Obecnie w opracowaniu jest projekt budowlany. Trwa ponowna procedura OOŚ,
  • wspomniany wiadukt kolejowy w ciągu Chełmżyńskiej.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto