Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Autobusy wracają na Marszałkowską, zmiany na Tarchominie

Redakcja
Fot. ZTM
10 września ruch autobusowy wróci na ul. Marszałkowskiej, między rondem Dmowskiego a ul. Królewską. Na dawne trasy skierowane zostanie większość linii autobusowych. Zmieni się też komunikacja autobusowa w zachodniej części Białołęki.

Autobusy dzienne wrócą na zamknięty odcinek Marszałkowskiej w poniedziałek rano. Linie nocne pojadą Marszałkowską już w nocy z niedzieli na poniedziałek. Z dwoma wyjątkami, przywrócona zostanie organizacja komunikacji miejskiej, która funkcjonowała przed zamknięciem ul. Marszałkowskiej.

Zobacz: Warszawa zakorkowana po wakacjach. Mogło być jednak jeszcze gorzej

Na obecnej trasie (przez ul. Kredytową, Jasną, Zgoda i Kruczą) pozostanie linia autobusowa 107. - Obecna trasa się przyjęła, a ponadto przeciw powrotowi na ul. Marszałkowską, przemawia korkujący się w godzinach szczytu skręt z ul. Marszałkowskiej w lewo w Al. Jerozolimskie – informuje ZTM. Drugim wyjątkiem będzie pozostawienie na skróconej trasie linii 127 oraz utrzymanie kursowania linii 227. Prosili również o to pasażerowie, zwłaszcza z Włoch.

Również 10 września wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji autobusowej w zachodniej Białołęce. Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania kilku linii autobusowych. Linia ekspresowa E-4 będzie kursowała aż dwa razy częściej. Jej częstotliwość wzrośnie z 10 do 5 minut. Częściej będą także kursowały autobusy linii 511. Częściej na przystanki będą podjeżdżały również autobusy linii 509. Autobusy umożliwiające zwiększenie częstotliwości tych linii zostaną „odzyskane” z linii 508, która zostanie zlikwidowana. Pasażerowie korzystający z tej linii będą mogli pojechać autobusami linii 186, które zostaną skierowane na trasę prowadzącą prosto ul. Światowida do pętli Nowodwory, lub częściej kursującą linią 511. Ponadto, na ul. Modlińskiej, dla linii 511 zostaną uruchomione dodatkowe przystanki „na żądanie”: Ekspresowa i Płochocińska.

Czytaj też: Po zamknięciu tunelu na Wisłostradzie, samochody wracają na bulwary wiślane

Decyzja o zmianach w tej części Warszawy została podjęta po przeanalizowaniu wykorzystania autobusów po wprowadzeniu zmian związanych z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej – Curie oraz po analizie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów linii 508 i 511. Okazało się, że linią 508 podróżuje obecnie dwukrotnie mniej pasażerów niż przed oddaniem do użytku nowej przeprawy przez Wisłę. W porannym szczycie liczba podróżnych spadła z 1,7 tys. osób na godzinę do 800 osób. Linia przestała pełnić rolę głównej linii dowozowej do metra. Znaczna część jej pasażerów przesiadła się do linii ekspresowych i linii 101 dowożących do stacji Młociny a także do linii 511. Nie ma więc uzasadnienia dla utrzymywania linii, którą można w prosty sposób zastąpić innymi.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto