Historyczny Centralny Dom Towarowy (CeDeT) jest coraz bliżej otwarcia. Kultowy obiekt wraca po rekonstrukcji. Deweloper najpierw zburzył sporą część budynku, co oburzyło sporą część mieszkańców. Na działce powstał jednak obiekt przypominający SMYK-a z lat 50. Nowa elewacja szybko zyskała zwolenników.
- Wśród społeczności lokalnej pojawiają się obawy o zachowanie oryginalnej koncepcji architektonicznej, sposób wykonania czy nowe funkcje budynków - tłumaczy Jacek Wachowicz, prezes inwestora Immobel Poland. - W przypadku CeDeT-u obawy te potęgował fakt, że naruszona pożarem konstrukcja budynku, ze względów bezpieczeństwa wymagała w dużej części rozbiórki. Myślę, że dziś – kilka tygodni przed oficjalnym otwarciem obiektu – widać już, że nasze wysiłki nie poszły na marne - dodaje.
Na fasadzie domu towarowego znalazł się neon będący repliką reklamy z 1956 roku. Oryginał został zaprojektowany i wykonany w NRD. Do Warszawy trafił jako reklama NRD-owskich artykułów użytkowych. Deweloper postanowił wykonać podobny neon pod okiem konserwatora zabytków. Waży 4,5 tony, a wnętrze – dla osiągnięcia historycznej barwy – zostało wypełnione argonem i neonem z oparami rtęci, świecącymi pod napięciem 10 tysięcy V.
W sumie nowy CeDeT to 22 tys. m kw powierzchni, przeznaczonej głównie na biura i sklepy. Otwarcie zaplanowano w okolicach kwietnia.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?