Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz więcej popularnych firm chce otwierać swoje sklepy w stolicy

Patrycja Śledziewska
Polacy chętnie chodzą na zakupy do markowych sklepów
Polacy chętnie chodzą na zakupy do markowych sklepów Fot. Janusz Wójtowicz/Polskapresse
Światowe sieci, m.in. odzieżowe, coraz chętniej wybierają Polskę. Najwięcej ich sklepów jest w stolicy.

Do pierwszej dwudziestki krajów najbardziej atrakcyjnych dla światowych sieci detalicznych dołączyła w tym roku Polska. Jak wynika z raportu firmy doradczej CBRE, w naszym kraju reprezentowanych jest aż 34 proc. marek z wszystkich 326 uwzględnionych w badaniu. W ciągu ostatniego roku w stolicy przybyły sklepy takich marek, jak: GAP, Dorothy Perkins, F&F, Foot Locker, Toys'R'Us czy American Eagle albo Rolex.

Czytaj także: Program "Innowacyjna Warszawa 2020" trafi na obrady Rady Warszawy

Dzięki temu awansowaliśmy o trzy oczka - z 22. na 19. miejsce na liście krajów wzbudzających największe zainteresowanie światowych sieci handlowych. Raport z badania "Globalizacja handlu detalicznego", przeprowadzonego już po raz piąty, analizuje obecność 326 światowych marek działających w dziewięciu różnych sektorach handlu detalicznego. Obejmuje takie kategorie, jak: sklepy różnych branż, supermarkety, restauracje i kawiarnie w 208 miastach w 73 krajach świata. Spośród polskich miast zbadano Warszawę, Kraków i Łódź. Dane zebrano pod koniec 2011 r. Według analityków awans Polski jest zasługą silnej gospodarki, której wyznacznikiem jest wzrost PKB o 4,3 proc. w 2011 r. i przewidywany wzrost ok. 3 proc. w 2012 r. Świadczyć ma o tym również to, że pod koniec 2011 r. w naszym kraju dostępnych było 8,8 mln mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w 381 centrach handlowych. To stawia Polskę na równi z Rosją oraz Turcją, najszybciej rozwijającymi się rynkami w regionie. W 2011 r. na nasz rynek weszło sześć światowych sieci handlowych. Są to: marka mody damskiej z Wielkiej Brytanii Dorothy Perkins (Złote Tarasy), brytyjska marka F&F (Blue City), amerykański GAP (Arkadia), marka modowa American Eagle (wkrótce otwarcie pierwszego sklepu), Foot Locker - sieć sprzedająca ubrania i buty sportowe znanych marek (Arkadia) i amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys'R'Us (Blue City).

Pierwsze miejsca po względem obecności światowych marek zajęły: Londyn (55,5 proc.), Dubaj (53,8 proc.), Nowy Jork (43,9 proc.), Moskwa i Paryż (43,7 proc.), Hongkong (40,5 proc.). Warszawa w porównaniu do ubiegłego roku awansowała najmocniej, aż o 10 miejsc. Dzięki temu wyprzedziła Amsterdam, Lizbonę, Brukselę czy Budapeszt.

Czytaj też: Na Lotnisku Chopina będą nowe sklepy m.in. z pamiątkami z euro

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto