Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dlaczego zamknięto "WuZetkę"? ZTM się tłumaczy

Redakcja
Przy tak dużym natężeniu ruchu pojazdów komunikacji miejskiej, dopuszczenie dodatkowo samochodów osobowych znacznie wpłynęłoby na pogorszenie warunków kursowania autobusów i tramwajów - czytamy w oświadczeniu Zarządu Transportu Miejskiego na temat zamknięcia na czas budowy stacji metra Dworzec Wileński trasy W-Z.

ZTM podpowiada kierowcom osobówek w jaki sposób poruszać się w rejonie zamkniętej trasy. - Odcinek Trasy W-Z między Wisłostradą a ul. Szwedzką jest dostępny tylko i wyłącznie dla komunikacji miejskiej. Kierowca samochodu osobowego, który wjedzie na Trasę W-Z od strony pl. Bankowego, musi więc zaraz za wylotem tunelu skręcić w prawo w Nowy Zjazd i dojechać do Wisłostrady. Jadąc od strony Marek, ma obowiązek skręcić w prawo w ul. Szwedzką. Może także zaparkować pojazd wzdłuż północnej jezdni al. Solidarności (w kierunku mostu) lub ewentualnie na terenie Centrum Handlowego Wileńska - tłumaczą urzędnicy.

Czytaj także: Budowa metra przy Wileńskim: Pasażerowie niezadowoleni z organizacji ruchu (ZDJĘCIA)

- Trasą W-Z, przez Wisłę, kursuje teraz aż siedem linii autobusowych: 160, 190, 527, 226, 718, 738 i 805. Trzy pierwsze spośrod nich jeździły tamtędy już wcześniej. Cztery pozostałe zostały skierowane od 15 października. Na „WuZetce” są też cztery linie tramwajowe: 18, 20, 23 i 26. W sumie, w godzinach szczytu, w każdym kierunku Trasę W-Z pokonuje ponad 80 pojazdów komunikacji miejskiej. Do tego dochodzi bardzo dużo autobusów komunikacji prywatnej (oraz dodatkowo taksówki, pojazdy służb miejskich i jednoślady) - wylicza ZTM.

- Od środy (19.10.) Trasą W-Z będzie kursować jeszcze więcej autobusów komunikacji miejskiej. Dodatkowo przez most pojedzie linia 512. Liczba pojazdów na godzinę w jednym kierunku wzrośnie z 81 do 93 - zapowiadają urzędnicy.

Urzędnicy dokładnie tłumaczą dlaczego zamknięto tak ważna trasę w stolicy. - Bardzo duże problemy (dla kierowców- red.) wystąpiłyby zwłaszcza na skrzyżowaniach. Chodzi m.in. o skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Jagiellońską, na którym uruchomiono skręt tramwajowy, a także skrzyżowanie przy pl. Bankowym. Korki tworzące się przed tymi skrzyżowaniami szybko „rozlałyby się” również na inne skrzyżowania i ciągi komunikacyjne. Wystąpiłyby również problemy w obsłudze przystanków przy Starym Mieście - tłumaczy ZTM.

Czytaj także: Budowa metra. Sprawdź zmiany w organizacji ruchu (ZDJĘCIA)

Zarząd Transportu Miejskiegochwali się także rozwiązaniami, które mają na celu ułatwienie życia kierowcom samochodów osobowych w okresie zamknięcia "WuZetki". - Na północnej jezdni al. Solidarności, między Szwedzką a pl. Wileńskim, zostały wytyczone miejsca parkingowe. Na terenie Centrum Handlowego Wileńska zostal uruchomiony parking P+R. W sumie, w obu tych lokalizacjach kierowcy mają do dyspozycji ok. 500 miejsc. Po pozostawieniu auta mogą przesiąść się do autobusu, którym przejadą przez most Śląsko-Dąbrowski. Pierwszego dnia roboczego w nowej komunikacyjnej rzeczywistości miejsca parkingowe świeciły jednak pustkami - kończą swoje oświadczenie urzędnicy.

źródło: ztm.waw.pl

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dlaczego zamknięto "WuZetkę"? ZTM się tłumaczy - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto