Dostałeś SMS-a od Biedronki lub Lidla? Nie otwieraj go, bo stracisz pieniądze. Oszuści podszywają się pod sklep

Red.
Dostałeś SMS-a od Biedronki lub Lidla? Nie otwieraj go, bo stracisz pieniądze. Oszuści podszywają się pod sklep
Dostałeś SMS-a od Biedronki lub Lidla? Nie otwieraj go, bo stracisz pieniądze. Oszuści podszywają się pod sklep Pixabay.com
Zaczyna się od SMSa, którego autorem rzekomo jest jeden z popularnych dyskontów. Oszuści podszywają się pod sklep i informują, że czeka na nas paczka o wartości 300 złotych. Jeśli odpowiemy na wiadomość i podamy swoje dane z naszego konta zniknie prawie 200 złotych.

-Szanowny Kliencie! Twoja paczka jest gotowa do odbioru! - smsy tej treści, których nadawcą jest rzekomo znany dyskont otrzymało wiele osób w całej Polsce. Wiadomość wysłana rzekomo przez Biedronkę lub Lidla, pochodzi tak naprawdę z serwisu, który pozwala na wysłanie wiadomości z dowolnym nagłówkiem.

W wiadomości znajduje się także link do strony. Po uruchomieniu go, widzimy szereg komunikatów informujących nas o wygranej. Na koniec zostajemy skierowani do formularza, który musimy uzupełnić podając swoje dane, w tym adres i numer karty kredytowej, a także kod CVV (niezbędny do autoryzacji większości transakcji kartą).

W rzeczywistości, nasze konto zostanie obciążone kwotą subskrypcji, o której informuje regulamin na dole strony. Początkowo, usługa jest darmowa. Jeśli nie wycofamy subskrypcji przed upływem 7 dni, zostanie ona odnowiona automatycznie i to wtedy z naszego konta wyparują pieniądze.

Co możemy zrobić, jeśli nie zdążymy anulować subskrypcji oszustów? Serwis niebezpiecznik.pl, który opisał jako pierwszy mechanizm oszustwa, radzi, aby m.in. spróbować wykorzystać procedurę chargeback, która umożliwia wycofanie wykonanej już transakcji, o ile zajdzie podejrzenie, że mamy do czynienia z oszustwem. - Po prostu skontaktuj się z bankiem i poproś o cofnięcie transakcji metodą Chargeback. Słowo “chargeback” jest kluczowe. Podaj je w rozmowie z konsultantem w banku i poproś o przesłanie formularza dla tego typu reklamacji - czytamy na niebezpiecznik.pl.


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kamil
Dostaje takie na e-mail od dłuższego czasu. Od sklepów, stacji, marketów i innych także na e-maile też uważajcie
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie