Droga S7 na północ od Warszawy otwarta jeszcze przed świętami? GDDKiA: dużo zależy od pogody

Michał Skorupka
Michał Skorupka
Udostępnij:
Trasa S7 na odcinku Warszawa-Trójmiasto to droga, na którą czeka wielu stołecznych kierowców. Obecnie, wygodną ekspresówką w kierunku Gdańska, Sopotu i Gdyni podróżują oni dopiero od granicy województwa warmińsko-mazurskiego. Do pełni szczęścia brakuje sporego odcinka na Mazowszu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie poinformowała, kiedy będą mogli z niego korzystać.

Budowa trasy S7 na północ od Warszawy ma kluczowe znaczenie dla sprawnej komunikacji pomiędzy stolicą a Trójmiastem. Jak dotąd, kierowcy mogą liczyć na podróż wygodną ekspresówką dopiero od granicy Warmii i Mazur. W niedalekiej przyszłości może się to zmienić. GDDKiA zdradza coraz więcej szczegółów w sprawie budowy mazowieckiego fragmentu drogi.

Inwestycja polegająca na budowie trasy przebiegającej od obwodnicy Płońska, gdzie kończy się dwupasmowa "krajówka”, do granicy Mazowsza, zgodnie z kontraktem została podzielona na cztery odcinki:

  • Pieńki - Płońsk (13,8 km)
  • Strzegowo - Pieńki (22 km)
  • Mława - Strzegowo (21,5 km)
  • Napierki - Mława (14 km)

Z Warszawy nad morze. Kiedy otwarcie trasy S7?

Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował w rozmowie z naszym portalem, że droga w całości zostanie oddana do użytku przed wakacjami 2022 roku. Nie oznacza to jednak, że stołeczni kierowcy nie pojadą wcześniej w kierunku Trójmiasta świeżo ukończonymi odcinkami.

Przedstawiciel GDDKiA przyznaje, że prace drogowe idą zgodnie z planem, a w niektórych przypadkach wyprzedzają nawet harmonogram robót.

Plan jest taki, żeby udostępnić kierowcom jak najwięcej drogi jeszcze w tym roku. W przypadku odcinka Napierki - Mława będzie to jedna jezdnia, w przypadku odcinków Mława-Strzegowo oraz Strzegowo-Pieńki będą to dwie jezdnie. Jeśli chodzi o odcinek Pieńki-Płońsk, to ruch będzie odbywał się na razie według dotychczasowej organizacji, czyli w części po drogach serwisowych, jak ma to miejsce obecnie - wyjaśnia Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że na wspomniany fragment Napierki-Mława mieliśmy czekać nawet do połowy przyszłego roku. Teraz okazuje się, że kierowcy pojadą tamtędy szybciej. Na nasze pytanie, czy uda im się to jeszcze przed świętami, przedstawiciel GDDKiA odpowiedział: "jedna jezdnia odcinka zostanie otwarta do końca 2021 roku".

Rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyjaśnił, że planowane otwarcie wyżej wymienionych odcinków w dużej mierze uzależniony jest pogody.

Musimy pamiętać, że w tej chwili dużo zależy od pogody. Ona warunkuje zakres udostępnienia do ruchu tych odcinków. Potrzebujemy paru dni dobrej aury, tzn. braku opadów i temperatury powyżej zera - mówi przedstawiciel GDDKiA w rozmowie z naszym portalem.

Eksperymentalny beton na nowej trasie

Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że na dwukilometrowym fragmencie budowanego odcinka trasy S7 układana jest nowatorska nawierzchnia z betonu cementowego o ciągłym zbrojeniu.

(Tego typu nawierzchnia – red.) jest stosowana zarówno w Stanach Zjednoczonych oraz w krajach Unii Europejskiej, a dokładnie w Anglii, Belgii i Francji. Chcemy sprawdzić, jak zachowuje się w naszych warunkach klimatycznych w okresie eksploatacji, żeby na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego jej stosowania. Chcemy też ocenić rzeczywiste koszty budowy i eksploatacji tej nawierzchni, by sprawdzić czy obserwowana w innych krajach większa trwałość i lepsza funkcjonalność są uzasadnione ekonomicznie - wyjaśniała GDDKiA.

Po ukończeniu inwestycji wartej ponad 1,5 mld zł, cała trasa z Warszawy do Trójmiasta będzie przebiegała jezdnią z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w kolejnych latach przebudować "siódemkę" również między Płońskiem a Warszawą i stworzyć węzeł S7/S8. Ta część będzie gotowa najwcześniej w 2026 roku. Przeciwni takiemu rozwiązaniu są mieszkańcy Bemowa, ponieważ trasa będzie przecinać niektóre osiedla w tej dzielnicy.

Ruszyły zapisy na trzecie szczepienie dla młodzieży

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie