Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fundacja ITAKA na bilbordach będzie zapobiegać ucieczkom dzieci i nastolatków

Aleksandra Kosior
Materiały prasowe
Od 1 lipca na 30. warszawskich bilbordach pojawią się plakaty promujące kampanię „Nie uciekaj”, organizowaną przez fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Kampanię, mającą przeciwdziałać ucieczkom dzieci i nastolatków z domów, współfinansuje miasto.

Bilbordy będą wisieć przez dwa tygodnie. Celem kampanii jest ograniczenie liczby ucieczek (w tym momencie to około 5000 rocznie) wśród dzieci i nastolatków.
– W Warszawie zawsze mamy najwięcej ucieczek – informuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA. – Wiadome jest, że dzieci z mniejszych miejscowości uciekają zazwyczaj do większych miast – dodaje.

Akcja promuje bezpłatny numer 116 000. Pod nim można przez całą dobę zgłosić zaginięcie osoby nieletniej, ale także otrzymać wsparcie, zarówno dla rodziców, jak i dla dzieci i nastolatków, które uciekły lub to planują. –To jedyny taki numer w Polsce – mówi Gogolińska. – Zdarzają nam się telefony nawet od nastolatków, które uciekły – dodaje.

Czytaj także:Rozczarowujące wyniki matur. Co czwarty uczeń nie zdał matury

Kampania „Nie uciekaj” to nie tylko bilbordy. Rozpoczęła się już 21 maja z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego w Parku Sowińskiego na Woli. Zorganizowano tam piknik rodzinny. Fundacja ITAKA prowadzi także stronę internetową http://www.nieuciekaj.pl, z odrębnymi sekcjami dla dzieci i rodziców.

Stacje TVN i Discovery emitują spot z Lindą Popiel, który również promuje numer wsparcia. Latem pojawi się on też w TVP 1, TVP2 i TVP Kultura. Spot zrealizowała bezpłatnie agencja Young&Rubicam Brands. Uruchomiono także forum eksperckie „Ucieczki nastolatków”, na którym rodzice mogą szukać porad psychologicznych.

Czytaj także: Dni Kultury i Sztuki Tybetu w Blue City - 12-15 lipca
ITAKA do swojej kampanii próbuje wciągnąć także same dzieci. Zorganizowany zostanie konkurs fotograficzny pt. „Moja Przestrzeń”. – Chcemy, aby nastolatki zrobiły zdjęcia miejsc, które są dla nich ważne w jakiś sposób, które są ich miejscami – tłumaczy Joanna Gogolińska. – Dla najlepszych, młodych fotografów mamy przygotowane nagrody, w postaci aparatów fotograficznych – dodaje.

Planowane jest także promowanie akcji na Przystanku Woodstock. Cała kampania potrwa do połowy września.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto