Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy otwarcie S7 Lesznowola - Tarczyn? Ministerstwo Infrastruktury potwierdza: Jeszcze przed majówką!

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn. Część drogi otwarta przez majówką
Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn. Część drogi otwarta przez majówką GDDKiA
Odcinek trasy S7 pomiędzy podwarszawską Lesznowolą a Tarczynem zostanie udostępniony kierowcom jeszcze przed tegoroczną majówką. Informacje w tej sprawie przekazał rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś. Polityk dodał, że początkowo po otwarciu ruch będzie odbywał się tam z pewnymi ograniczeniami.

Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś przekazał we wtorek 25 kwietnia najnowsze informacje dotyczące budowy fragmentu trasy S7 pomiędzy podwarszawską Lesznowolą a Tarczynem. Polityk poinformował, że wspomniany odcinek zostanie oddany do użytku kierowców jeszcze przed rozpoczęciem długiego weekendu majowego.

Spodziewamy się otwarcia Lesznowola - Tarczyn jeszcze w tym miesiącu, na pewno przed majówką. (...) To kolejna dobra wiadomość dla kierowców podróżujących w układzie północ-południe, bo przypomnę, że w ubiegłym tygodniu docelowe parametry uzyskała autostrada A1 - powiedział Szymon Huptyś.

Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn. Część drogi otwarta przez majówką

Kiedy otwarcie S7 Lesznowola - Tarczyn? Ministerstwo Infrast...

Rzecznik MI dodał, że początkowo po otwarciu, ruch będzie odbywał się z pewnymi ograniczeniami, ponieważ zostanie udostępniony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu.

Otwarcie odcinka Lesznowola - Tarczyn

Rzecznik przypomniał, że fragment trasy S7 Lesznowola - Tarczyn to jeden z trzech odcinków arterii wylotowej z Warszawy w kierunku Grójca. Wyjaśnił, że zakończyła się budowa fragmentu Grójec -Tarczyn, otwarty został też odcinek Warszawa Lotnisko - Lesznowola.

Otwarcie odcinka Lesznowola - Tarczyn spowoduje, że trasą będzie można podróżować od Warszawy do granicy województwa małopolskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na realizację tej inwestycji w sierpniu 2017 r., jednak, jak podaje GDDKiA, wykonawca, firma IDS-BUD, pomimo wielokrotnych wezwań, nie realizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona.

Dlatego w trzecim kwartale 2020 r. GDDKiA musiała rozwiązać umowę i ogłosić przetarg na dokończenie niezrealizowanych prac. W czerwcu 2021 r. podpisana została umowa z nowym wykonawcą odpowiedzialnym za kontynuację robót, firmą Intercor.

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa - Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską. Wysokość dofinansowania z unijnych środków dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 kilometrów wyniosła ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji to ponad 1,7 mld zł.

Więcej na temat inwestycji można przeczytać w poniższym artykule.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policyjny dron obserwował zachowania kierowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto