Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich jako przykład podaje poranny pociąg relacji Bobrowniki - Warszawa. Na stacji początkowej wsiada kilku działaczy kolejowych i aż do Skierniewic ten lokomotywa jedzie prawie pusta.
W rozkładzie znajdują się też pociągi, które jeżdżą okrężną drogą. Przeciętny pasażer nie korzysta z takiego połączenia bo podróż trwa zbyt długo. W takich pociągach podróżują przede wszystkim pracownicy kolei. Mają oni 99-procentową zniżkę na przejazdy zatem te przejazdy są nierentowne.
Jakub Majewski powiedział, że przygotowywany jest nowy rozkład jazdy, który ma uporządkować tę sytuację. Powiedział jednak, że jeszcze na etapie przygotowań pojawiły się głosy sprzeciwu wobec planowanych zmian. Zgłosili je pracownicy spółki.
Kolejarz z Puław przyznał, że niektóre trasy są dopasowane do potrzeb pracowników kolei. Nie można jednak mówić o prywacie, o czym ma świadczyć fakt, że musi godzinę czekać na dworcu w Warszawie, żeby wrócić po pracy do domu.
Pierwsze zmiany w rozkładzie taboru Kolei Mazowieckich mają być wprowadzone na początku przyszłego roku. Zarząd zakłada, że ostateczny plan jazdy pociągów zacznie obowiązywać w 2011 roku.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?