Tramwaj na Dworzec Zachodni coraz bliżej. Będą duże utrudnienia
O pierwszych utrudnieniach w związku z budową trasy tramwajowej do dworca Warszawa Zachodnia informowaliśmy w połowie czerwca. Te, które zaplanowano od lipca, będą jednak o wiele poważniejsze. Tramwaje Warszawskie poinformowały o zwężaniu jezdni ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku od 1 lipca.
Na odcinku Aleje Jerozolimskie - ul. Szczęśliwicka, zarówno po stronie południowej, jak i północnej, nastąpi zawężenie jezdni na potrzeby wykonania przewiązek pod czasową organizację ruchu oraz budowy zasilania terenu robót.
W rejonie kręgielni ARCO można spodziewać się utrudnień związanych z przebudową sieci, co spowoduje zajęcie miejsc parkingowych. Termin wdrożenia tych zmian to również dzień 1 lipca 2024 roku.
Planowane jest także zawężenie jezdni Alej Jerozolimskich w rejonie Dworca Zachodniego. Ponadto w lipcu będą również utrudnienia związane z czasową organizacją ruchu na odcinku Aleje Jerozolimskie - ul. Grójecka, po stronie południowej. Ruch odbywać się będzie w układzie 1+1 po jezdni południowej.
Tory i przystanki pod ziemią
Trasa tramwajowa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 będzie miała długość ponad półtora kilometra, z czego jedna trzecia przebiegnie w tunelu - jest to pierwsza tego typu trasa tramwajowa w stolicy. Podziemny przystanek tramwajowy znajdować się będzie na głębokości -2. Planowane są ruchome schody i windy, umożliwiające bezpośrednią przesiadkę z tramwaju na pociąg bez konieczności wychodzenia na powierzchnię.
Przejazd nową linią z Grójeckiej do Dworca Zachodniego zajmie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika około kwadransa. Realizacja inwestycji planowana jest na drugą połowę 2026 roku, zgodnie z umową.
Tramwaj na Dworzec Zachodni. Poważne utrudnienia dla kierowc...
Nowa trasa tramwajowa w Warszawie
Nowa trasa tramwajowa zaczynać się będzie na dworcu Warszawa Zachodnia. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów - pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (między Zespołem Szkół Samochodowych i Licealnych nr 1 a hotelem Ibis). Przy Szczęśliwickiej będzie pierwszy przystanek naziemny. Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. aż do ulicy Grójeckiej, gdzie znajdzie się węzeł rozjazdowy, pozwalający tramwajom skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojechać do pętli Banacha. Węzeł na zdjęciu satelitarnym będzie przypominał gwiazdę. To będzie kolejny przystanek, tu zostaną zbudowane od nowa cztery perony.
![](https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/7d/bf/6661d154a4a08_o,size,933x0,q,70,h,ddc0ca.jpg)
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?