Spis treści
Przejście dla pieszych przez Wisłostradę. Wkrótce początek prac
28 czerwca 2024 roku miną trzy miesiące od oficjalnego otwarcia mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Obiekt cieszy się sporą popularnością zarówno wśród mieszkańców stolicy, jak i turystów. Przeprawa najbardziej oblegana jest w weekendy, kiedy to szczególnie w towarzystwie pięknej aury, można tam zaobserwować prawdziwe tłumy.
Niestety, drogowcom nie udało się na czas zrealizować dogodnego dojścia do mostu od lewej strony Wisły. Przypomnijmy, że Zarząd Dróg Miejskich na początku marca ogłosił przetarg na wytyczenie przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej. Realizacją inwestycji zainteresowane były cztery firmy. W maju ogłoszono, że do wybudowania nowej zebry wybrano Wod-Kan Bruk. Teraz wyłączone zostaną tam bowiem dwa pasy ruchu - po jednym w w każdym kierunku. Prace potrwają do końca wakacji. Koszt inwestycji to blisko 5 mln zł.
Zgodnie z założeniami, wykonawca ma 100 dni na przeprowadzenie wszystkich robót od momentu podpisania umowy. Przedstawiciele stołecznego ZDM właśnie poinformowali, że prace budowlane ruszą pod koniec czerwca.
Z mostu na ul. Karową po zebrze. Szczegóły inwestycji za blisko 5 mln złotych
Zebra, która powstanie po południowej stronie skrzyżowania Wybrzeża Kościuszkowskiego i Karowej, będzie dużym ułatwieniem dla osób chcących przedostać się z Bulwarów Wiślanych lub praskiego brzegu Wisły w stronę Starego Miasta.
Zgodnie z podpisaną w maju umową, oprócz naziemnego przejścia dla pieszych, w okolicy powstaną także:
dwukierunkowa ścieżka rowerowa, która w przyszłości ma zostać przedłużona wiaduktem Markiewicza aż do Krakowskiego Przedmieścia,
nowa sygnalizacja świetlna,
12 nowych latarni razem z oprawami SAVA.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, zaplanowane zostaną także prace związane z remontem chodników, przebudową sieci podziemnych oraz wyrównaniem terenu.
Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że po zakończeniu prac, zyskają nie tylko rowerzyści i piesi, ale także kierowcy. Wytyczony zostanie bowiem lewoskręt w Wisłostradę. Oznacza to, że z ulicy Karowej będzie można skręcić już nie tylko w kierunku Mokotowa, ale i Żoliborza.
Warto podkreślić, że kierowcy nie będą mieli możliwości skręcenia z Wisłostrady w ulicę Karową. Jak podkreśla Karolina Gałecka ze stołecznego Zarządu Dróg Miejskich, na taką decyzję kluczowy wpływ miały kwestie bezpieczeństwa.
- W tym miejscu jest wyjazd z tunelu. Boimy się najazdów na tył pojazdów. Analiza pokazała, że ten lewoskręt to nie jest dobry pomysł - przekazała na specjalnej konferencji, która odbyła się we wtorek 25 czerwca, przedstawicielka warszawskich drogowców.
Koszt realizacji inwestycji opiewa na niecałe 5 mln zł.
![Koszt prac wyniesie około 5 milionów złotych](https://d-pa.ppstatic.pl/frames/pa-def/ed/4a/il20240626_853027377_medium.jpg)
Wisłostrada zostanie zwężona. Będą utrudnienia dla kierowców
Prace, które rozpoczną się na przełomie czerwca i lipca, będą wiązały się z poważnymi utrudnieniami dla kierowców, poruszających się Wisłostradą.
- Projekt wprowadzi zmiany w czasowej organizacji ruchu. W związku z budową przejścia dla pieszych, do końca czerwca lub w pierwszych dniach lipca zostaną wprowadzone główne utrudnienia dla kierowców. Na wysokości ulicy Karowej zostaną wyłączone dwa pasy ruchu - po jednym w każdym kierunku. Nie decydowaliśmy się na to wcześniej, gdyż czerwiec nie jest dobrym miesiącem na zawężanie tak głównej arterii. W tym etapie wykonawca rozpocznie prace związane z demontowaniem krawężników. W kolejnym należy spodziewać się wyłączenia ulicy Karowej. Tam będzie wytyczany lewoskręt w Wisłostradę - poinformowała Karolina Gałecka.
Przedstawicielka stołecznych drogowców przekazała, że obecnie na miejscu trwa instalacja światłowodu niezbędnego dla przyszłej sygnalizacji świetlnej.
Zgodnie z harmonogramem, prace powinny zostać zakończone do końca wakacji.
Nowe przejścia naziemne w stolicy
Skrzyżowanie z ulicą Karową to nie jedyne tego typu miejsce na mapie Warszawy. W stolicy od 2014 r. postało 89 nowych przejść dla pieszych. 15 kolejnych powstaje w ramach realizowanych właśnie projektów. Blisko czterdzieści z nich to lokalizacje, gdzie wcześniej był tunel lub kładka. Przykładem może być inwestycja na na placu Na Rozdrożu, gdzie przejścia podziemne są zamykane.
- Wzdłuż Sobieskiego przy okazji budowy Tramwaju na Wilanów przejścia dla pieszych powstają w miejscu kładek. Niedawno nowe zebry wyznaczono wokół ronda Dmowskiego, wcześniej na rondzie Czterdziestolatka, na Emilii Plater, na Jagiellońskiej, na Targowej przy Ząbkowskiej, na Czerniakowskiej przy Chełmskiej, jeszcze wcześniej na wysokości przejścia podziemnego pod ulicą Waryńskiego - wyliczają drogowcy.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?