Od czwartku (2 kwietnia) osoby tworzące nowe media rozmawiają m.in. o najnowszych trendach w mediach, prasie lokalnej, która przeprowadza się do internetu, dziennikarstwie obywatelskim, a także o cyfryzacji mediów tradycyjnych i rywalizacji między reklamą internetową i konwencjonalną.
Pierwszy dzień konferencji obejmował następujące bloki tematyczne:
- Badania, rynek, liczby
- Prawo nowych mediów
- Synergia w grupach medialnych, strategie online
- Telewizja i wideo
- Narzędzia nowych mediów
Konferencję rozpoczął Andrzej Garapich z frmy Polskie Badania Internetu, który przedstawił potencjał grup medialnych obecnych na polskim rynku. Następny blok tematyczny - prawo nowych mediów - poświęcony był m.in. tzw. Creative Commons oraz problemom, z jakimi boryka się wydawca otwierający się na internet i internetowych twórców. Dr Zbiegniew Okoń z Uniwersytetu Wrocławskiego przedstawił także projekty zmian prawa prasowego, które nie nadążają za zmianami w mediach.
O godz. 11.30 Tomasz Krawczyk i Artur Karda przedstawili drogę od tradycyjnych gazet do nowych mediów na przykładzie firmy Media Regionalne. Uczestnicy spotkania poznali także nowatorskie projekty, realizowane przez portale MR i ich użytkowników, tj.: Newsroom 2.0, MoDO - Mobilny Dziennikarz Obywatelski i Regiopedia.
Konferencja mediaStandard 2009**[MoDO]**
Po wystąpieniu przedstawicieli Mediów Regionalnych, na pytanie "Co media tradycyjne robią w internecie i dlaczego tracą tam więcej pieniędzy niż zarabiają?" odpowiadał Krzysztof Urbanowicz, dyrektor na Europę Wschodnią firmy konsultingowej Mignon-Media. Urbanowicz przedstawił modele i problemy w starciu mediów z kryzysem. Zaznaczył jednocześnie, że w Polsce media wkroczyły do internetu stanowczo za późno i dlatego ich właściciele nie mogą zarabiać tyle, ile zarabialiby, gdyby "wyczuli" internet wcześniej. Wiele z nich nie ma odpowiednich planów na przyszłość.
O godz. 14.00 Maciej Langman, członek zarządu Mobile TV, mówił o przyszłości telewizji mobilnej DVB-H w Polsce, a od godz. 16. prezes NetSprint Artur Banach poprowadził wykład pt „Jak poprawić dostęp użytkowników do treści i zwiększyć przychody z archiwum z wykorzystaniem platform wyszukiwawczych?”
Pierwszy dzień konferencji zakończył wykład Macieja Torskiego (account manager, Ecreation) na temat chat botów i ich wykorzystania na polskim i zagranicznym rynku.
Drugi dzień konferencji (3 kwietnia) obejmuje następujące bloki tematyczne:
- Wartość rynku reklamy
- Perspektywy: nadawca, odbiorca
- Dziennikarstwo nowych mediów
- Zmiana konsumpcji mediów
Wykłady rozpoczął Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska, który przedstawił wyniki badania ADEX - wydatków na reklamę w internecie w 2008 r.
Czy prasę czeka zagłada? Jakie są kryzysowe strategie mediów tradycyjnych? - na te pytania odpowiada z kolei Edwin Bendyk z Tygodnika Polityka, który rozpoczął swój wyklad o godz. 10.30
Konferencja "mediaStandard 2009. Oblicza nowych mediów"
2-3 kwietnia 2009
Agora, ul. Czerska 8/10, Warszawa
Program konferencji
Zobacz również:
MoDO: Bądź szybszy niż dziennikarz
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?