Koniec wielkoformatowych reklam? Prezydent podpisał ustawę krajobrazową

Dariusz Grzędziński AIP
Koniec wielkoformatowych reklam? Prezydent podpisał ustawę krajobrazową
Koniec wielkoformatowych reklam? Prezydent podpisał ustawę krajobrazową Piotr Smoliński
Uroczystość podpisania dokumentu odbyła się w piątek o godz. 10 przed nowym budynkiem Filtrów w Warszawie. - Projekt tej ustawy trafił już duży czas temu do parlamentu. Podpis kończy dzieło - mówił prezydent.

Źródło: TVN24/x-news

Była krótka i mało efektowna, ale następstwa, które może wywołać w znaczący sposób wpłyną na komfort życia mieszkańców bloków i kamienic „opakowanych” dotąd w wielkoformatowe reklamy. Zadowoleni mogą być również miejscy aktywiści, czyli środowiska, które od dawna postulowały uporządkowanie przestrzeni publicznej w miastach.

- To dla mnie ogromna satysfakcja. Projekt tej ustawy trafił już duży czas temu do parlamentu. Podpis kończy dzieło. Bardzo się cieszę, że mogłem to uczynić tutaj, w tak pięknym miejscy, z pięknymi widokami - powiedział w trakcie uroczystości prezydent Bronisław Komorowski.

Kancelaria Prezydenta już w lipcu 2014 roku była jednym z sygnatariuszy listu do ówczesnej marszałek Sejmu Ewy Kopacz. W ramach zorganizowanej przez organizacje pozarządowe akcji "Wysoka Izbo, posprzątaj reklamy", domagano się przyspieszenia prac nad ustawą krajobrazową.

"Domagamy się przyspieszenia prac nad ustawą krajobrazową. Liczymy, że trwający proces legislacyjny doprowadzi do starannego opracowania nowych regulacji, które staną się skutecznym narzędziem uporządkowania polskiej przestrzeni publicznej. Dlatego apelujemy - Wysoka Izbo, przyspiesz swoje prace i posprzątaj reklamy!" – pisali w liście sygnatariusze.

Sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Olgierd Dziekoński prognozował nawet, że „ustawa może być uchwalona do końca roku 2014". Wówczas się nie udało, ale trwająca kampania prezydencka mogła mieć odpowiednią moc sprawczą w przyspieszeniu sprawy.

Ustawa krajobrazowa, czyli prezydencki projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, to dokument porządkujący kwestie przeprowadzania tzw. audytu krajobrazowego, weryfikacji istniejących parków krajobrazowych i innych stref dotąd chronionych, wreszcie najważniejsze – regulujący umieszczanie reklam w przestrzeni publicznej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tw
Komorowski a pracę mi załatwisz? bo ja od kilku lat nic innego nie robię jak tylko reklamy i co znowu Urząd Pracy? Warszawa to nie Paryż.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie