Kultura w Warszawie. Wyjątkowa akcja. Za darmo książki, koncerty i spektakle

Gabi Kowalska
Z inicjatywy Miasta Stołecznego Warszawa ruszyła kampania Kultura leczy. Ma ona na celu pokazanie, że jest dostępna dla każdego i wpływa pozytywnie na jakość naszego życia oraz Od 1 do 21 października w przestrzeni miejskiej można zobaczyć na słupach i billboardach, przystankach autobusowych czy też w metrze, plakaty promujące kulturę. Sylwia Dabrowa
Kultura na Widoku oraz Kultura leczy to dwie kampanie, których działania możemy zauważyć codziennie na ulicach. Ich przekaz i cel jest bardzo prosty - chcą zachęcić społeczeństwo do korzystania z zasobów kultury i pokazać, jak bardzo pozytywnie to wpływa na nas. Filmy, spektakle, muzyka - to wszystko i jeszcze więcej możecie mieć za darmo w Warszawie. Szczegóły poniżej.

Warszawa coraz to bardziej stara się zachęcić mieszkańców do uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych. W tym celu realizuje różne projekty które mają pomóc w dostępie do książek, muzyki, spektakli czy innych źródeł. Jednymi z największych realizowanych obecnie projektów są Kultura na Widoku oraz kampania Kultura leczy.

Kultura leczy

Kampania „Kultura leczy” została zainaugurowana w maju, a 1 października ruszyła kolejna jej odsłona. W codziennym biegu możemy zapomnieć jaki wpływ ma na nas kultura i się od niej odsunąć. Kampania Kultura leczy chce pokazać, że obcowanie z kulturą poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Poprzez plakaty promujące kampanię, miasto chce zachęcić do odwiedzania warszawskich bibliotek i księgarń, bywania w teatrach i muzeach oraz korzystania z wydarzeń i warsztatów oferowanych przez stołeczne domy kultury.

W warszawskich kawiarniach i bibliotekach pojawiły się standy z ofertą instytucji kultury, a na antenie warszawskich rozgłośni pojawiły się dedykowane audycje radiowe. Zaplanowana jest też akcja fotograficzna pokazująca uczestników stołecznej kultury oraz konkursy dla warszawiaków aktywnych w mediach społecznościowych. Cała koncepcja oraz strategia została wybrana w konkursie, który wygrała Fabryka Komunikacji Społecznej. Przy tworzeniu jesiennej edycji kampanii, uwzględnione zostały wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie stołecznego ratusza pod koniec 2017 roku. Dzięki temu, łatwiej było określić zarówno grupę docelową jak i główny przekaz.

– Wiemy z badań, że nie wszyscy mieszkańcy i wszystkie mieszkanki mają równą potrzebę uczestniczenia w kulturze, dlatego chcieliśmy zwrócić na to uwagę w naszej kampanii. Pokazujemy w lekkiej formie pozytywne efekty działania kultury oraz jej różnorodność i bogactwo. – podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.

Wszystkie informacje dotyczące wydarzeń kulturalnych w Warszawie dostępne są stale na www.kulturalna.warszawa.pl

Kultura na Widoku

Jest to projekt multimedialny, które poleca ponad 800 utworów z różnych dziedzin - filmy, muzyka, spektakle, ebooki czy też audiobooki - i pokazuje legalne źródła w których one są dostępne. Celem tego jest prezentowanie bogactwa legalnych źródeł oraz uświadomienie, jak istotne jest uczestniczenie w kulturze. Innym ciekawym pomysłem Kultury na Widoku są specjalne kody QR nawet w miejscach publicznych. Dzięki nim mamy dostęp do utworów czy też możemy wybrać się na wirtualny spacer po muzeach nie tylko Polski, ale całego świata.

Kultura na Widoku to projekt skierowany do wszystkich, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy grubości portfela. Wyrównuje on szanse w dostępie do kultury umożliwiając dostęp do utworów poprzez instalacje multimedialne, citylighty, ale też plakaty, które są rozsyłane do szkół, bibliotek, urzędów i gmin.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie