Warszawa coraz to bardziej stara się zachęcić mieszkańców do uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych. W tym celu realizuje różne projekty które mają pomóc w dostępie do książek, muzyki, spektakli czy innych źródeł. Jednymi z największych realizowanych obecnie projektów są Kultura na Widoku oraz kampania Kultura leczy.
Kultura leczy
Kampania „Kultura leczy” została zainaugurowana w maju, a 1 października ruszyła kolejna jej odsłona. W codziennym biegu możemy zapomnieć jaki wpływ ma na nas kultura i się od niej odsunąć. Kampania Kultura leczy chce pokazać, że obcowanie z kulturą poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Poprzez plakaty promujące kampanię, miasto chce zachęcić do odwiedzania warszawskich bibliotek i księgarń, bywania w teatrach i muzeach oraz korzystania z wydarzeń i warsztatów oferowanych przez stołeczne domy kultury.
W warszawskich kawiarniach i bibliotekach pojawiły się standy z ofertą instytucji kultury, a na antenie warszawskich rozgłośni pojawiły się dedykowane audycje radiowe. Zaplanowana jest też akcja fotograficzna pokazująca uczestników stołecznej kultury oraz konkursy dla warszawiaków aktywnych w mediach społecznościowych. Cała koncepcja oraz strategia została wybrana w konkursie, który wygrała Fabryka Komunikacji Społecznej. Przy tworzeniu jesiennej edycji kampanii, uwzględnione zostały wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie stołecznego ratusza pod koniec 2017 roku. Dzięki temu, łatwiej było określić zarówno grupę docelową jak i główny przekaz.
– Wiemy z badań, że nie wszyscy mieszkańcy i wszystkie mieszkanki mają równą potrzebę uczestniczenia w kulturze, dlatego chcieliśmy zwrócić na to uwagę w naszej kampanii. Pokazujemy w lekkiej formie pozytywne efekty działania kultury oraz jej różnorodność i bogactwo. – podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.
Wszystkie informacje dotyczące wydarzeń kulturalnych w Warszawie dostępne są stale na www.kulturalna.warszawa.pl
Kultura na Widoku
Jest to projekt multimedialny, które poleca ponad 800 utworów z różnych dziedzin - filmy, muzyka, spektakle, ebooki czy też audiobooki - i pokazuje legalne źródła w których one są dostępne. Celem tego jest prezentowanie bogactwa legalnych źródeł oraz uświadomienie, jak istotne jest uczestniczenie w kulturze. Innym ciekawym pomysłem Kultury na Widoku są specjalne kody QR nawet w miejscach publicznych. Dzięki nim mamy dostęp do utworów czy też możemy wybrać się na wirtualny spacer po muzeach nie tylko Polski, ale całego świata.
Kultura na Widoku to projekt skierowany do wszystkich, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy grubości portfela. Wyrównuje on szanse w dostępie do kultury umożliwiając dostęp do utworów poprzez instalacje multimedialne, citylighty, ale też plakaty, które są rozsyłane do szkół, bibliotek, urzędów i gmin.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?