Trwająca akcja to ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Allegro All For Planet, której głównym celem jest promocja roweru, jako ekologicznego i ekonomicznego środka transportu. Szybujące ceny paliw na stacjach benzynowych i coraz większe korki w miastach pokazują, że przesiadka na „dwa kółka" staje się coraz bardziej racjonalna. Trzeba jednak poprawiać infrastrukturę, by jazda na rowerze była łatwa i bezpieczna. Temu służą działania Fundacji, która postawiła już dotąd 585 oryginalnych stojaków rowerowych, a kolejnych 100 pojawi się w polskich miastach po zakończeniu trwającego konkursu.„Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie" to połączenie rywalizacji indywidualnej z grą zespołową. Uczestnicy konkursu przejeżdżają kilometry (w animacji online lub na rowerze, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w smartfonie) i przekazują ten dystans na konto swojego województwa. W zależności od liczby zdobytych przez region kilometrów, Fundacja rozdysponuje dizajnerskie stojaki rowerowe.- Warto podkreślić, że to użytkownicy zasugerują nam miejsca, gdzie najbardziej brakuje parkingów dla rowerów. To niekoniecznie muszą być lokalizacje w centrum miasta, ale na przykład plaża nad jeziorem albo okolice akademika- mówi Krzysztof Śpiewek, Manager ds. Projektów Specjalnych i CSR w Grupie Allegro.Osoby, które często korzystają z roweru zainteresuje też z pewnością baza ciekawych tras, która powstaje przy okazji akcji „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie". Użytkownicy mogą je rysować na ekranie komputera, albo wsiąść na rower i włączyć aplikację w smartfonie. Przejechana trasa zostanie zapisana w postaci śladu GPS i będzie gotowa do publikacji w Internecie.Konkurs i szczegóły akcji na www.zaparkujklimatycznie.pl.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?