MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Markety zastawiły pułapki

Małgorzata Kaczmar
Przeciętnie 300 złotych każdy z nas wyda w tym roku na świąteczne prezenty - tak wynika z najnowszych badań ośrodka Pentor. Drugie tyle wydamy na przygotowanie świątecznych stołów. Tu Polacy, pytani przez Pentor, deklarują wydatki rzędu 500 złotych.

Nic dziwnego, że hipermarkety długo szykują się do przedświątecznych weekendów. Zastępy specjalistów pracują nad tym, by skusić nas do zakupu nawet tych produktów, których wcale nie potrzebujemy. Świąteczny wystrój, kolędy czy hostessy w strojach mikołaja to nie wszystko. Liczą się też zapachy, rodzaj światła, temperatura, a nawet to, na jakiej wysokości leży na półce dany produkt.

Infografika: Maciej Dudzik, fot. 123rf

Nie zdziwcie się też, jeśli w największych alejkach supermarketów znajdziecie głównie kosmetyki i perfumy. Z badań wynika, że co trzeci z nas kupi je na świąteczny prezent. Na dalszych miejscach są ubrania i książki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto