Najszybciej powstaje stacja C1 Karolin, gdzie kończy się budowa stropu na poziomie -1. Metro Warszawskie budowane jest technologią podstropową, co oznacza, że najpierw powstają ściany i strop, a następnie ze środka wybierana jest ziemia.
- Na stacji Karolin trwa wylewanie stropu pośredniego. Gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd, w połowie roku będą startować maszyny TBM, czyli ogromne wiertła przeznaczone do drążenia tuneli – przekazuje stołeczny ratusz w komunikacie prasowym.
Równolegle trwają prace przy przyszłej stacji Chrzanów – C2. To tam planowany jest pierwszy „postój” maszyny TBM.
- 12 lutego rozpoczęło się również zagęszczanie gruntu przy stacji Chrzanów. Prace związane są właśnie z planowym przejściem „machiny wiertniczej”, która potrzebuje odpowiednich warunków geologicznych, by precyzyjnie „trafić” w wyznaczony fragment stacji. Tego typu zagęszczanie terenu odbywa się przed każdą stacją, przez którą przebija się TBM – czytamy.
Jak idą prace na Bemowie?
Wraz z budową stacji C1 na Karolinie trwają prace przy przyszłej stacji techniczno-postojowej (STP). Przypomnimy, że przez lata miasto nie miało zapewnionego gruntu pod tę inwestycję. Dopiero jesienią ubiegłego roku udało się porozumieć z właścicielem betoniarni, która stała w miejscu STP.
Następnym problemem okazała się pogoda. Jak donosi inwestor, po długich opadach ziemia bardzo wolno schła. W związku z tym trzeba było opóźnić rozpoczęcie prac. Dodatkowo teren po dawnej betoniarni wymagał opróżniania i przygotowania pod budowę STP.
Kiedy cała druga linia metra?
Zgodnie z aneksem podpisanym jesienią ubiegłego roku, ostatnie stacje M2 mają być gotowe do października 2025. W sumie powstaną cztery kilometry tuneli oraz trzy stacje:
- Karolin (C1) pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską)
- Chrzanów (C2) pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską)
- Lazurowa (C3) po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową).
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?