– Mamy dobrą opinię o tych tramwajach – mówi Teresa Kotwica z Tramwajów Warszawskich. Do tej pory po stolicy jeździło 49 pojazdów bydgoskiej firmy PESA. We wtorek miasto odbiera kolejny 50. pociąg.
Nowoczesne Swingi różnią się od dotychczas używanych tramwajów m.in. nisko zawieszoną podłogą, dużą pojedynczą kabiną dla pasażerów i klimatyzacją. Tramwaje Swing mają być podstawą transportu miejskiego przed mistrzostwami Euro 2012. Do tego czasu na ulicach miasta być ich 120 sztuk ze 186 kupionych.
Mimo, że Tramwaje Warszawskie są zadowolone ze Swingów, to jednak podczas pierwszego użytkowania pociągów zimą pojawiły się problemy. Z powodu uderzeń w pryzmy śniegu od wózków z kołami odpadały specjalne osłony przeciw hałasowi.
Jeszcze na gwarancji
Według producenta była to wina samej spółki Tramwaje Warszawskie, która nie był w stanie dokładnie odśnieżać torów. Stare pługi wagonowe były zbyt wąskie, aby oczyścić tory dla szerszych niż inne tramwaje Swingów.
– Jeśli chodzi o same tramwaje nie mamy z nimi problemów. Gdy pojawiają się jakieś drobne usterki, to są naprawiane przez producenta w ramach gwarancji – dodaje Teresa Kotwica.
Zobacz również:
Pierwszy Swing już na warszawskich torach
Prawie miliard złotych pożyczki na nowe tramwaje dla Warszawy
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?